Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste själv. Onda vinner när dom är fler än goda och goda vinner när alla onda är döda. Då känns det rätt mastigt med 5 onda...
 
Jag funderar på uppdelningen av antalet goda resp onda. Det är 12 spelare. 1/3 är 4, det som gör mig mest fundersam är om ledaregenskaper inkluderas i dom 4 eller om det finns 5 onda.

Räknas ledarvargen in i vinstvillkoret? @Idahoe

Goda roller
- ängel
- siare
- spion
- välsignad
- bybor (3-4 st)

Onda roller
- ledarvarg
- ulvar (3-4 st)

Läste själv. Onda vinner när dom är fler än goda och goda vinner när alla onda är döda. Då känns det rätt mastigt med 5 onda...
Rätt uppfattat, goda vinner när alla onda är döda
 
Sitter och kollar i leken men hittar inget som jag tycker sticker ut det minsta. Är det någon mer som hänger här idag? Har möte ikväll, så måste rösta hyfsat tidigt.
Tyvärr inte, efter kl 17 ska jag hänga här men största del via mobilen. Nu ska jag snart sätta mig på seminarium och jag tror inte att handledaren tycker att det okej att jag skriver i leken under tiden.:rofl:
 
Skönt att det inte var så mkt som hänt än, jag fasar redan för att läsa ikapp mig på mobilen.

Lite funderingar om ledarvargen och antal goda/onda från @Ferrari och så har @Mammas undrat om den goda lyan.

Jag tycker också att 3 ulvar och 1 ledarvarg känns rimligt, totalt 5 blir väldigt mastigt och totalt 3 känns futtigt. Jag vet att jag läste en lek för ett tag sen med färre ulvar än vad man trodde, men jag gillar mitt koncept med en ond i taget tills alla är ute, oavsett antal, så jag fortsätter på det. :)
 
Skönt att det inte var så mkt som hänt än, jag fasar redan för att läsa ikapp mig på mobilen.

Lite funderingar om ledarvargen och antal goda/onda från @Ferrari och så har @Mammas undrat om den goda lyan.

Jag tycker också att 3 ulvar och 1 ledarvarg känns rimligt, totalt 5 blir väldigt mastigt och totalt 3 känns futtigt. Jag vet att jag läste en lek för ett tag sen med färre ulvar än vad man trodde, men jag gillar mitt koncept med en ond i taget tills alla är ute, oavsett antal, så jag fortsätter på det. :)

Jag har blivit så van vid att spela på mobilen så det blir lättare för mig att koncentrera mig och komma med vettigare åsikter. På datorn blir det så mycket mer på ett annat sätt :P
 
Obligatorisk Fråga:
Habina - dopp i grytan
Ferrari- dopp i grytan
FiaM - julskinkan
Niyama - svamprisotto
Snurrfian - julskinkan
Mammas - marsipangris
Hemlig - jultårta
Blacksmithfarm - pepparkaka med ädelost på
Quarter4ever - knäck
Lenis - farmors chokladrulltårta
cirkus - svärmors Jansson

:D
 
Första gången någonsin som jag har mest inlägg i en ulvlek (med detta inlägget 11, tätt följt av @Idahoe spm har 8) - får skylla på att bebisen sover och jag är uttråkad :p
 
Obligatorisk Fråga:
Habina - dopp i grytan
Ferrari- dopp i grytan
FiaM - julskinkan
Niyama - svamprisotto
Snurrfian - julskinkan
Mammas - marsipangris
Hemlig - jultårta
Blacksmithfarm - pepparkaka med ädelost på
Quarter4ever - knäck
Lenis - farmors chokladrulltårta
cirkus - svärmors Jansson

:D

Det här är lite misstänkt, du sammanställer fakta men drar inte några slutsatser av det? Uppenbarligen har du ju tid, men väljer ändå att hålla dina tankar för dig själv!? Kan inte undgå att tänka att det är för att det är diaboliska tankar du har! :eek:;):D
 
Det här är lite misstänkt, du sammanställer fakta men drar inte några slutsatser av det? Uppenbarligen har du ju tid, men väljer ändå att hålla dina tankar för dig själv!? Kan inte undgå att tänka att det är för att det är diaboliska tankar du har! :eek:;):D

Mina tankar hittills är att alla verkar upptagna just nu för det är ju bara jag som skriver ;)

Så med andra ord måste alla andra vara onda eftersom dom inte har tid att skriva för att dom är upptagna med att hitta på fuffens!
 
Mina tankar hittills är att alla verkar upptagna just nu för det är ju bara jag som skriver ;)

Så med andra ord måste alla andra vara onda eftersom dom inte har tid att skriva för att dom är upptagna med att hitta på fuffens!

Ah, du tänker att du själv ska rösta ut oss resterande elva onda innan dagen är slut för att vinna? Jag kan hitta en och annan lucka i det resonemanget! ;)

Jag hade tänkt skriva mer, men med huvudvärk orkade jag inte faktiskt. Hoppas fler ramlar in innan jag måste åka. :)
 
Hmm, väldigt dött här. Har kikat in lite under dagen men det enda som har hänt är att Ferrari har räknat lite på trolig fördelning mellan onda och goda. Jag håller med i att det låter troligt med 1/3 onda dvs 4 av 12. Hon gör även en lista över svaren på den obligatoriska frågan, dock utan att dra några slutsatser.
Habina håller med om fördelningen onda/goda och konstaterar att hon kommer att fortsätta med konceptet en i taget vilket låter som en bra plan.
Mammas undrar om hon är ensam här, vill att Ferrari ska dela med sig av tankarna kring listan med svaren på frågan och att vi ska påminna henne om att inte anmäla sig till nästa lek som Paddington ska hålla i. :D
Jag är glad över att jag borde hinna hem från stallet i tid för att läsa igenom leken innan DL, just nu finns det verkligen inget att gå på.
 
Ah, du tänker att du själv ska rösta ut oss resterande elva onda innan dagen är slut för att vinna? Jag kan hitta en och annan lucka i det resonemanget! ;)

Jag hade tänkt skriva mer, men med huvudvärk orkade jag inte faktiskt. Hoppas fler ramlar in innan jag måste åka. :)

Ja, jag tror det finns vissa svårigheter för mig att lyckas själv med att rösta ut 11 potentiellt onda :P
 
Det här är lite misstänkt, du sammanställer fakta men drar inte några slutsatser av det? Uppenbarligen har du ju tid, men väljer ändå att hålla dina tankar för dig själv!? Kan inte undgå att tänka att det är för att det är diaboliska tankar du har! :eek:;):D

+ @Ferrari

Just listan på godsaker i jul säger kanske inte så mkt? Flera svarade tex innan de fått sin roll.

Men jag blir iaf hungrig av listan. :d <--- betyder inte att jag äter nattetid. ;)
 
+ @Ferrari

Just listan på godsaker i jul säger kanske inte så mkt? Flera svarade tex innan de fått sin roll.

Men jag blir iaf hungrig av listan. :d <--- betyder inte att jag äter nattetid. ;)

Det enda som känns misstänkt med listan är dom två som valt skinka (mao kött = människor), det känns lite ulvigt :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp