Julaftonspyssel för barn i olika åldrar?

Sv: Julaftonspyssel för barn i olika åldrar?

Smällkarameller som man sen "drar" sönder under maten, på engelskt vis! Inuti ligger en liten sak, godis eller dikt.

Ta roliga kort på dem och skriv ut så kan de scrappa en julbild på sig själva!

Knapplånar mig själv

Lera är ju alltid kul och går att göra mycket med.

Finns det något barnen kanske kan baka/tillaga till maten/efterrätten eller dagen efter?

I en annan tråd skrev jag att vi äter fruktsallad till efterrätt. Kanske barnen kan få uppdrag att fixa det?
Dukningen kan ju oxå ta ett tag beroende på hur ni tänkt göra, men de kanske barnen oxå kan fixa så blir de mindre för dig och maken. Avlastning och aktivering i ett.

Ska de pysslas kanske de kan göra dekorationer till bordet?

Bra tankar! Min dotter gillar ju att hjälpa till och så, lite värre med brorsans 9-åring ;) men det skall absolut övervägas.
Bordsdekorationer var kul också! Bara det känns frivilligt, inte att de 'måste' göra just det...

Jag och dottern var på Panduro igår, köpte styrolit i form av kulor, hjärtan, koner. Massa klistermärken, sånt prassligt papper, glitterfoam och någon slags pärlplattor med stooora pärlor. Kanske inte för ettåringen och det kräver att någon vuxen är med men ändå.
Det tillsammans med kartongbitar, papprullar, limstift, glitterlim och lite scraprester jag har borde kunna bli fint tror jag. Jag har en stansmaskin och dies också, så de kan stansa ut blommor, elefanter, stjärnor, hjärtan mm.

Ja, jag tänker på sånt här klockan 5 på morgonen :D

Later som om du spenderat tre manadsloner pa Panduro ;)

Hoppas det blir en kul pysseldag!

Här har jag plockat och fixat med massor av pyssel, så blir brorsbarnen magsjuka - så familjen kommer inte. Suck.

På den ljusa sidan är att jag har massa pyssel hemma, så jag får ta över dem utan föräldrarna när alla är friska så får vi ha en hel pysseldag när jag också får pyssla :)

Synd! Men du får visa vad ni knåpar ihop i mellandagarna ;)

Vad synd att det inte blev något.
Ni får pyssla extra mycket i mellandagarna istället :)

Tack så mycket!
Tyvärr går magsjukan fortfarande runt i brorsans familj, vi kommer att kunna ses först på trettondagen. Jag måste jobba mellandagarna (fast jag skulle vara ledig :mad:) och massa annat, men vi får ta ett efter-jul-pyssel. Dottern pysslade iallafall åt sin kusin (idolen som är 8 år) som hon skall ge henne då :).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka