Julbelysning tänd dygnet runt?

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Catsu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 763

Catsu

Trådstartare
Ja hur gör ni med jul belysningen utomhus? Har ni den tänd dygnet runt, timer, bara när ni är hemma eller hur gör ni?

Det är bara andra året för mig i mitt lilla hus och tidigare har jag bott i lägenhet så då var det inte aktuellt. Förra året använde jag timer men funderar på hur jag ska göra i år.

Sv: Julbelysning tänd dygnet runt?

Brukar tända på sena eftermiddagen någon gång och sedan släcka när jag är ute sista gången hos hästarna, vid 20:30-tiden ungefär. Känns onödigt att ha tänt jämt, tycker jag.

Lutar åt att det blir timer i år också. Får nog köpa till en för i år blir det belysning både på yttertrappan på framsidan och altanen på baksidan. Älskar advent när det är dags att sätta upp ljus både ute och inne!

Timer både inne och ute, det är tänt mellan 06.00-08.00 och 15.00-24.00.

Jag har timer ute. Inne har jag ett fjärrsstyrningssystem som vet när solen går ner och då tänder, jag har ställt in den på att släcka efter midnatt. På morgonen går de på kl 6 och släcks när solen gått upp. Mycket smidigt!

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 177
Senast: Thaliaste
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
731
Senast: Sirap
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 551
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Diskbråck
  • Gps-halsband