Julen är så underbar. Eller inte!?

Bor inte du typ i Dalarna eller har jag bara fått för mig det?

Nä i Bollnäs, centrala Bollnäs tom så om du vill komma hit så kan du bara ta tåget hit :) och sedan är det gångväg hem till mig. Vore underbart att träffa en icke dårig person :D Det en tämligen ok soffa att sova på och en bortskämd katt.
 
Nä i Bollnäs, centrala Bollnäs tom så om du vill komma hit så kan du bara ta tåget hit :) och sedan är det gångväg hem till mig. Vore underbart att träffa en icke dårig person :D Det en tämligen ok soffa att sova på och en bortskämd katt.

Nästan grannar :laugh: det är ju bara 40 mil eller nåt sånt :angel:. Du måste ju bo nära Dalarna i alla fall? Och tack!
 
Julen har varit hemsk så länge jag minns. Har ingen släkt i livet mer än avkomman, och när jag var gift hans föräldrar.
Första åren efter skilsmässan var inte kul men jag fick inbjudningar till vänner så det var OK.

Senaste jularna har jag stannat hemma ensam. Barnet har besökt pappas familj eller varit med kompisar. Jag har kommit därhän att jag inte betraktar julen på annat sätt än en vanlig lördag-söndag. I år har barnet avsagt sig julklappar så jag väntar inget därifrån heller.

I år är det inte många dagar ledigt och jag brukar behöva lördagen för vila för att orka göra något om söndagarna. Så en extra dags ledig gör ingen större skillnad. Kanske en tur till @athena_arabians för lite julfika :D

Sova, städa och laga mat. Det känns alldeles lagom.

Förr var det julegröt och julegråt. Nu är det helt odramatiskt.

Du är så välkommen så :heart
 
Ärligt, finns det någon som skulle vilja köra en minijul? Jag har lyckats krångla mig ur familjejulen och vill göra något jag vill göra.
 
Min siames fattar inte heller att hon ska vara en flockkatt
Vadå dela sin matte med fler ?

Nikita är jobbig, hon omplacerades pga att hon slogs med andra katter i katteriet så egentligen borde hon vara van vid att bo tillsammans med andra katter :meh: hon vänjer sig inte heller. De enda katter hon kan acceptera är de som fullständigt ignorerar henne. Vilket är svårt eftersom hon låter som en mistlur och tydligen är en oemotståndlig attraktion för andra katter. :crazy:
 
Hade velat men du bor ju så långt bort! (Trots att vi tydligen är grannar i några norrländska mått :angel:.)

Jag är ju Stockholmare! Som tycker att allt norr om Uppsala är Norrland med isbjörnar. :angel: Och vadå långt, det är väl ungefär samma sak här uppe som om ska åka från Huddinge till Märsta ;)
 
Nikita är jobbig, hon omplacerades pga att hon slogs med andra katter i katteriet så egentligen borde hon vara van vid att bo tillsammans med andra katter :meh: hon vänjer sig inte heller. De enda katter hon kan acceptera är de som fullständigt ignorerar henne. Vilket är svårt eftersom hon låter som en mistlur och tydligen är en oemotståndlig attraktion för andra katter. :crazy:
Min har ju bott i flock med men efter sterilisering så vägrade hon ha andra katter i närheten
Så då fick hon flytta till mig.
Hon adopterade min gamla hund som flock istället men sen denna somnade in så är jag hennes flock och slav då
 
Jag ska ligga i soffan och pilla navelludd hela julafton så är nån i krokarna är det bara att titta förbi .
Fast gärna lite förvarning hahahah
 
Jag är ju Stockholmare! Som tycker att allt norr om Uppsala är Norrland med isbjörnar. :angel: Och vadå långt, det är väl ungefär samma sak här uppe som om ska åka från Huddinge till Märsta ;)

Eh, jag också, nästan :o. Uppvuxen i Södertälje. Innan jag flyttat upp hit första gången skulle en vän börja plugga i Uppsala och jag sa "Uppsala?! Det är ju typ Norrland?" :o. (Trodde Uppsala var liiite längre från Sthlm än vad det är. Och tyckte att kompisen skulle flytta till urskogen.)
 
Eh, jag också, nästan :o. Uppvuxen i Södertälje. Innan jag flyttat upp hit första gången skulle en vän börja plugga i Uppsala och jag sa "Uppsala?! Det är ju typ Norrland?" :o. (Trodde Uppsala var liiite längre från Sthlm än vad det är. Och tyckte att kompisen skulle flytta till urskogen.)

När jag pluggade svor jag på att aldrig jobba norr om Dalälven, det var ju norrlandshelvetet! :rofl:

Kolla hur bra det fungerade :p :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 781
Senast: Sasse
·
Relationer Idag är det 10 år sedan. 10 år sedan jag fick ovärderlig hjälp och stöttning härifrån. 10 år sedan jag blev "fri". 10 år sedan livet...
Svar
1
· Visningar
1 296
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp