Julklänning

strawberrysylt

Trådstartare
Vad ska ni ha på er i jul? :)

Jag har ingen julklänning/jultröja eller jul-något-alls faktiskt... men nu är tiden inne känner jag, jag vill ha en julklänning eller två.
Den ska passa till julbord med jobbet och julfika/mat med familj och vänner. Inget urringat, tight, kort, obekvämt eller "för fint". Bekvämt och lagom, men ändå lite fin. Med kort eller lång ärm (inte ärmlös). Gärna omlott-modell.
Den måste inte vara röd, jag är egentligen inte förtjust i rött, men tja, juligt är det ju... man kan ju också tänka sig silver/glittrigt iofs... med något litet rött också kanske. Gärna mönstrad! Gärna med fåglar på.😄

Skulle någon sitta på någon sånhär klänning tar jag gärna tips, men vore också kul att se vad ni andra ska ha på er i jul (och nyår kan vi ta med på samma gång!)
:bump:
 
Vad ska ni ha på er i jul? :)

Jag har ingen julklänning/jultröja eller jul-något-alls faktiskt... men nu är tiden inne känner jag, jag vill ha en julklänning eller två.
Den ska passa till julbord med jobbet och julfika/mat med familj och vänner. Inget urringat, tight, kort, obekvämt eller "för fint". Bekvämt och lagom, men ändå lite fin. Med kort eller lång ärm (inte ärmlös). Gärna omlott-modell.
Den måste inte vara röd, jag är egentligen inte förtjust i rött, men tja, juligt är det ju... man kan ju också tänka sig silver/glittrigt iofs... med något litet rött också kanske. Gärna mönstrad! Gärna med fåglar på.😄

Skulle någon sitta på någon sånhär klänning tar jag gärna tips, men vore också kul att se vad ni andra ska ha på er i jul (och nyår kan vi ta med på samma gång!)
:bump:


Själv har jag en stickad klänning i neutral beige färg som jag pimpar med assecoarer till olika tillfällen. Har inget kort på den i mobilen men den är lite längre klänning över knäna och ärmar.

Har till exempel en brosch med en gran, en röd scarf och ett armband med små renar på till jul. Till nyår har jag en glittrig scarf , ett snyggt halsband och armband. Gillar verkligen stickat och du borde kunna hitta en klänning som passar in på de flesta av dina kriterier utan svårigheter om du gillar stickade plagg vill säga.

Gillar att förändra plagg med accessoarer och det gör klänningen väldigt användbar under hösten och vintern. Men vill du ha en specifik julklänning är det såklart det du ska köpa 🙂
 
Till jul och månaderna innan kör jag gärna färger jag tycker relaterar till årstiden så från ca november har jag gärna mörkgrönt, marinblå, vinröd (åt det blå hållet), guld och glansigt. Tycker om paljetter och fina toppar i något glansigt material och har en del smycken jag byter mellan. Har ingen speciell julklänning men har finkläder som ofta är svarta byxor (typ kostym) med en fancy topp och smycken eller enfärgad klänning med smycken och tunna strumpbyxor (är något märke som heter hype som är inne i år, så funderar på ett par sånna strumpbyxor, tycker mönstret är tufft) Har ofta mörkblå/svart klänning och byter på smycken, hårstyling, strumpbyxor, färg på naglar och smink. Vill jag vara extra julig har jag röda naglar och läppar med samma gamla svarta klänning ^^

Tycker man kan komma rätt långt med en enkel klänning i ett material man gillar och styla upp den till olika anledningar.

Ellos har rätt mkt fint tycker jag, den nedan kollar jag själv på, i svart och röd ☺️

https://www.ellos.se/ellos-collection/omlottklanning-thea/7019005-01
 
Jag letar efter en jultröja. Vet inte vad jag vill ha bara. Får jag inte tag i nån så blir det samma som förra året, stor oformlig stickad grå klänning med ludna leggins. Jag är frusen och vill va varm
 
Brukar ha klänning/kjol på jul .

Gillar inte rött så det blir nån av "vinterfärgerna" mörkgrönt, mörkblått, grått.
 
20231206_015502.jpg

Till Jul 😻

Nyår blir nog nått jag brukar ha på mig, kanske tar nått lite extra fint. Fira nyår bara med sambon.
 
Tack för era svar allihop :)

Ni har rätt, det måste inte vara en specifik klänning till bara jul, jag förstår hur ni menar. Fast jag har inte särskilt många klänningar alls, så vore kul med någon mer. Men kanske som ni säger kanske jag kan köpa en i någon annan färg som funkar till annat också och inte bara till jul, vore ju kul ju mer den kan användas iofs.
Annars har jag en i mörkblått och vitt som skulle funka om jag inte hittar någon.

Imorgon ska vi åka till "stan" och jag ska kika runt (främst second hand), det ska bli kul!
 
Mannen (som mer eller mindre avskyr julen) och jag firar jul själva i år, då dottern är ute och reser. Själv älskar jag julen så det fick bli en kompromiss, eftersom Skatteverket ska ha sitt i december och det är tufft.... Så - jag köpte en superfin röd mjuk klänning, typ tunika, för 250:- ... på ICA Maxi!!!! Den är SÅ fin! Rak och enkel men julig och mjuk. MyWear.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag vill köpa en smaragdgrön klänning. Det är något som hittills visat sig vara helt jäkla omöjligt :banghead: Mina önskemål...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 388
Senast: Krålus
·
R
Kropp & Själ I mars gifter sig en god vän till mig och det ska bli så otroligt roligt att få vara med och fira henne och hennes blivande man :)...
2
Svar
38
· Visningar
4 269
Senast: Raderad medlem 6459
·
Äldre Jag har en jättefin blå klänning (som jag fått av Matmissbrukaren :bow:) som jag hade tänkt ha på jul/nyår. Men, hrm, jag är för...
Svar
13
· Visningar
2 263
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp