Smaragdgrön klänning

4A94E53D-26FD-4314-8BFB-6160F45482D5.png

Jag tycker den här passar in!
 
Väcker liv i gammal tråd istället för stt starta ny! Jag ska på två bröllop i sommar, ena med klädkod ”sommarfin” och andra ”mörk kostym”. Jag har också tänkt mig smaragdgrön! Hjälp 😅 önskar gärna bra material i och med att det är sommar och kan vara varmt. Med kortare ärm, mellan knä och fot lång. Gärna under tusenlappen!
 
Väcker liv i gammal tråd istället för stt starta ny! Jag ska på två bröllop i sommar, ena med klädkod ”sommarfin” och andra ”mörk kostym”. Jag har också tänkt mig smaragdgrön! Hjälp 😅 önskar gärna bra material i och med att det är sommar och kan vara varmt. Med kortare ärm, mellan knä och fot lång. Gärna under tusenlappen!
Åh ”sommarfin”, vilken hopplös klädkod 😆 Men det bör väl innebära i princip ”kavaj”…
 
Åh ”sommarfin”, vilken hopplös klädkod 😆 Men det bör väl innebära i princip ”kavaj”…
Njae, det var jag som föreslog sommarfin, bruden ville skriva ”hel ren och påklädd” på inbjudan, det tyckte jag lät så tråkigt! Men spännande hur man tolkar det, för mig är sommarfin kläder man känner sig fin i på sommaren, alltså väldigt fri klädkod!
 
Njae, det var jag som föreslog sommarfin, bruden ville skriva ”hel ren och påklädd” på inbjudan, det tyckte jag lät så tråkigt! Men spännande hur man tolkar det, för mig är sommarfin kläder man känner sig fin i på sommaren, alltså väldigt fri klädkod!
Hehe jag menade att det inte är en officiell klädkod så det är svårtolkat för gästerna, jag fattar tanken dock! Sambons syster fick sätta mörk kostym som klädkod, annars fanns det risk att vissa skulle dyka upp i frack eller typ foppatofflor och bermudashorts om de inte hade skrivit ut nån alls.
 
Hehe jag menade att det inte är en officiell klädkod så det är svårtolkat för gästerna, jag fattar tanken dock! Sambons syster fick sätta mörk kostym som klädkod, annars fanns det risk att vissa skulle dyka upp i frack eller typ foppatofflor och bermudashorts om de inte hade skrivit ut nån alls.
Tycker den mörka kostymen är svår, står så olika på sidorna där jag läser! På vissa sidor verkar den klädkoden mera ”slapp” medan det låter väldigt strikt på ansra sidor. Min sambo bangade bröllopet pga klädkoden 😂 (och pga ångest, men hade det varit typ ”sommarfin” hade han nog kommit ändå)
 
Tycker den mörka kostymen är svår, står så olika på sidorna där jag läser! På vissa sidor verkar den klädkoden mera ”slapp” medan det låter väldigt strikt på ansra sidor. Min sambo bangade bröllopet pga klädkoden 😂 (och pga ångest, men hade det varit typ ”sommarfin” hade han nog kommit ändå)
Nu ska jag inte kapa tråden här, men klädkoder ska ju vara en hjälp och guide så man slipper fundera så mycket, det är inte hårfina regler!

Det finns för övrigt fina festklänningar hos Lipsy och Chi Chi London för rimliga pengar! Jag gillade den här:
 

Bifogade filer

  • AC71488F-7853-49B3-82C6-FA9A54CA4BC2.png
    AC71488F-7853-49B3-82C6-FA9A54CA4BC2.png
    151,9 KB · Visningar: 53
Nu ska jag inte kapa tråden här, men klädkoder ska ju vara en hjälp och guide så man slipper fundera så mycket, det är inte hårfina regler!

Det finns för övrigt fina festklänningar hos Lipsy och Chi Chi London för rimliga pengar! Jag gillade den här:
Tack, ska gå in och kika :)
 
Njae, det var jag som föreslog sommarfin, bruden ville skriva ”hel ren och påklädd” på inbjudan, det tyckte jag lät så tråkigt! Men spännande hur man tolkar det, för mig är sommarfin kläder man känner sig fin i på sommaren, alltså väldigt fri klädkod!

Jag håller med om att det är en hopplös variant på klädkod. Och eftersom bröllopet är på sommaren, hur stor är risken att folk hade kommit i kläder de inte känner sig fina i på sommaren oavsett klädkod ;)

I praktiken är ju "sommarfin" exakt samma sak som valfri klädsel, bara skrivet i väldigt förvirrande ord.

Fast iofs hade klädkoden "vinterful" varit rätt kul :D

Men till frågan så något liknande klänningen från Vila som tipsades om på första sidan i tråden kanske?
 
Jag hade älskat att gå på fest med den klädkoden! 😁
Iklädd varseljacka, thermobyxor, polarboots, en slapp och noppig mössa och sen en pannlampa på sned. Voilà!
Så snyggt.. det hade nog jag tagit efter...

Jag fick skäll av en bekant när jag hade skyddsskor på kryssning det var inte passande. Dagen efter hade personen ont i foten. Hon hade blivit trampad på 1 ggr... jag hade blivit trampad på 4 ggr och hade inte ont i foten....
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag letar efter en klänning, och hoppas att ni kan hjälpa mig! Vill ha en ungefär strax-ovan-knät-längd, långärmad klänning utan allt...
2
Svar
30
· Visningar
2 386
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 132
Senast: Voeux
·
Äldre Den 17/6 ska jag gifta mig i all hemlighet och hast (ni som känner mig IRL får gärna hålla den här informationen för er själva), och jag...
Svar
13
· Visningar
2 182
Senast: ztsu
·
Äldre Ni som har läst mina tidigare trådar vet att jag har en lång historik av självskadande, vilket medför repiga och ärriga underarmar. Det...
Svar
15
· Visningar
2 596
Senast: hitorine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp