Julklapp till Stallägare / Hyresvärd - Tips?

Ponnytant

Trådstartare
*avlägsna & hänvisa om tråd finns - hittar ingen*
Vår stallvärd är guld och vi vill köpa en fin julklapp. Vänder mig främst till er som ÄR uthyrare och frågar vad ni skulle vilja ha + er som ngn köpt ngt som blivit uppskattat.

Sv: Julklapp till Stallägare / Hyresvärd - Tips?

När jag hyrde in mig i ett stall så gick alla hyresgästerna ihop och köpte ett äppelträd till stallägaren, det var mkt uppskattat :)

Var gjorde stallägaren av trädet tills dess att det gick att sätta det i jorden ?

här kan man plantera träd nästintill året om, just nu har vi 10 grader ute...

TS > Jag ska köpa ett par pikeur brallor till min stallägare :)

När vi stod uppstallade så brukade vi gå ihop i stallet och göra en presentkorg med saker som hör julen till. En fin blomma, några små ostar, små marmelader, lite fin choklad, en flaska glögg, någon gullig lite prydnadssak eller en lite ljuslyckta, lite hembakta pepparkakor o lussebullar. Vi brukade även göra eller köpa ett riktigt fint kort och som pricken över i, en stor fin julig rosett på korgen. Mkt. uppskattat. Innehållet går ju att variera mkt, vi la focus på många små mysiga o spännande saker med hög kvalite, ingen öb korg alltså.

Som stallägare själv så förväntar jag mig absolut inget men uppskattar en fin julgrupp med fint kort till, gärna med en personlig hälsning. Det får gärna finnas biobiljetter för två med. Det tycker jag kan vara en trevlig gest, att inackorderingarna tar kvälls/nattfodringen en kväll så man tillsammans med sin partner kan ta en mysig biokväll utan att behöva tänka på stallet.

/movgli

OK.
Det skulle inte gå att göra här det heller så jag måste ju fråga....

Rie
norrbottning

Vi brukar få en låda choklad, en blomma eller liknande. Mest symboliskt och inget vi förväntar oss!
Mest onödigt är när pappa får en flaska whiskey (det är hans företag). Han dricker inte :p Whiskey verkar vara nåt fint att ge bort men det funkar inte hos oss, det är många flaskor som står och dammar...

Vi har fått väldigt fina presenter genom åren från vår stallägaren.
Några expempel:
Ländtäcken med stallets logga på.
Lädergrimma med grimskaft
Schabrak med stallets logga på
"Tomten" brukar ha varit ner i stallet natten till julafton, och då finns de presenter på varje box dörr.
Jag köper present till stallägaren, de som jobbar i stallet och de i stallet som hjälper mig med mockning de dagar man behöver hjälp.
De har varit allt från besskydd, reflextäcke, väst, tjocka vintervantar, presentaskar, vas, blomma, vinflaska. Hoppas på att kunna hitta lite bra presenter på Globen.

Hmmmm. Hade faktiskt tänkt köpa en flaska w till maken där (som fungerar som "gårdskarl" - eller vad man ska säga). Får nog kolla upp hans dryckesvanor......... :-)

Stallägaren är inte hästintresserad/hästkunnig så det brukar bli en blomma eller vin/glögg samt choklad

I mitt fall är det nästan tvärtom. Hästarna är ALLT (i stort sett). Fast blomma + vin/glögg kan funka....... Har kikat på lite hästrelaterade böcker också.

Min stallvärd kommer få ett nytt träns och en blomgrupp med en vinflaska!

I förra stallet fick vialltid en julklapp;) Kunde vara allt från trisslotter, presentkort på granngården, jacka. Osv. Inga billiga prylar där! Ska tala om att det är 10 boxar i stallet;)

I utbyte så gick vi ihop och köpte en korg med diverse godis, blommor, dricka osv. Mycket uppskattande!

Tack! Fick en bra idé när du skrev träns! Vi håller mycket på med markarbete (arbete från marken - lång tygel och tömkörning). Ett par fina långa-tyglar + liten blomma & ngt matigt eller vin-aktigt....

Äh, jag förväntar mig ingenting och tycker i såfall att det är tanken som räknas. Förra året fick jag ett presentkort i en hästäffär och det var uppskattat av mig, ingen stor summa men jag blev väldigt överraskad och glad.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 236
Senast: valy
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 580
Senast: LiviaFilippa
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 028

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka