Julklappar till dom små (Utbruten från Vinterföräldrar 17/18 del 6)

Vad har ni tänkt köpa i julklapp till era små? N behöver egentligen ingenting men man vill ju ändå göra något särskilt den första julen liksom. Även om han nog inte kommer minnas så mycket av den sen :D det lutar åt badleksaker och någon fin bitring. Kul och praktiskt typ.

A behöver inte heller någonting direkt. Bebisleksaker fick sonen massor som hon har ärvt. Vi köper nog några böcker bara.
I jan/feb lär vi behöva köpa en ny bilstol, lägger hellre pengarna på den.
 
På tal om julklappar hämtade jag ett paket nu ikväll, med saker från en internetsida och jag hade visst köpt en söt snutte att ge honom i julklapp : angel:. Vår B kommer vara 8 månader i jul.
 
Noah har ju halvårsdag på julafton, men han vet ju varken om det eller att det är jul :p vi gick på en leksaksaffär igår men hittade inte jättemycket intressant/passande. Lillen somnade på sitt första besök, det kommer han få höra i framtiden :laugh: igår hamnade jag också på apoteas hemsida i jakt på bitringar. Det var kampanj på typ allt så jag köpte några sådana och små badleksaker som sprutar vatten :D det räcker nog. Undrar om han tycker det är kul att öppna paketen iaf.

Köpte också en slags näpp man kan lägga mat i för att prova nytt utan risk att sätta i halsen. Någon som provat en sån?
 
Noah har ju halvårsdag på julafton, men han vet ju varken om det eller att det är jul :p vi gick på en leksaksaffär igår men hittade inte jättemycket intressant/passande. Lillen somnade på sitt första besök, det kommer han få höra i framtiden :laugh: igår hamnade jag också på apoteas hemsida i jakt på bitringar. Det var kampanj på typ allt så jag köpte några sådana och små badleksaker som sprutar vatten :D det räcker nog. Undrar om han tycker det är kul att öppna paketen iaf.

Köpte också en slags näpp man kan lägga mat i för att prova nytt utan risk att sätta i halsen. Någon som provat en sån?
Angående badleksakerna, se till att det inte är en sort där det kommer in vatten som sen blir stående kvar. Blir otroligt snuskigt inuti en sån rätt fort vet jag av egen erfarenhet :cautious:.

Tycker smaknappar är en jättebra grej! Blir sjukt kladdigt men sånt är livet :angel::D.
 
Vad har ni tänkt köpa i julklapp till era små? N behöver egentligen ingenting men man vill ju ändå göra något särskilt den första julen liksom. Även om han nog inte kommer minnas så mycket av den sen :D det lutar åt badleksaker och någon fin bitring. Kul och praktiskt typ.
A ska få en mjuk leksaksboll som låter lite, en tuggleksak samt att jag ska slå in lite kläder som han ändå skulle fått :) han kommer bara vara lite mer än 3 månader så han kommer ju inte kunna öppna paketen själv.
 
Va får era små i julklapp i år? Släkten frågar och jag har så dåligt med idéer.

Vi har köpt en bobbycar och kläder till honom.
 
Va får era små i julklapp i år? Släkten frågar och jag har så dåligt med idéer.

Vi har köpt en bobbycar och kläder till honom.

Cornelis ska få ett leksakskök av mormor o morfar, lite ”mat” av oss plus kläder. Av farmor o farfar har han önskar sig duplo och/eller brio tågbana. Han ska få en docka också. Sen blir det säkert lite mer :)
 
Va får era små i julklapp i år? Släkten frågar och jag har så dåligt med idéer.

Vi har köpt en bobbycar och kläder till honom.
Sammy får ett lektält/tipi av mormor och morfar, av oss får han troligtvis en rutchkana av oss. Farmor och farfar vet jag inte. Men vi kommer säga duplo:D
 
Av oss kommer Märta få en gruffalo i form av gosedjur, hon älskar boken och jag tror det kommer bli en hit! Hon tycker om musik, älskar att titta på filmer med klassiska konserter och är väldigt nyfiken på både fiol och flöjt, kanske är det knasigt men vi har inhandlat en liten billig fiol till henne samt en blockflöjt. Hon älskar sitt lilla piano (Nano som hon säger)

Mormor o morfar kommer köpa ett litet bord och två stolar till hennes rum. Av farmor o farfar komemr hon nog få tallrikar o bestick till sitt lilla kök. Det är vad jag vet, sen kommer det nog mer saker skulle jag tro men jag hoppas på kläder.
 
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.


Hur tänker ni med julklappar till dom små? Min pappa tog upp det igår, men verkade tack och lov kommit till någon sorts insikt om att det är bättre med få, lite "större" klappar än många "små". Och så kommer han eventuellt ge någon summa till ett sparkonto misstänker jag, då brorsdottern brukar få det.

Tror inte vi själva kommer ge kotten speciellt mycket eftersom han ju är tämligen omedveten om jul och allt runtomkring, kanske någon lite dyrare leksak, men i övrigt sparar vi nog på krutet. Saker och kläder får han ju ändå och jag har en känsla av att folk, papper, kartonger och snören är nog underhållning :p

Vi har bestämt en summa som alla barnen får vid födelsedagspresent och julklapp. Efter inspiration från dig (:bow:) kommer mannen att bygga en activity board. Resterande summa går in på bebis fondkonto. John är inte så vidare intresserad av leksaker utan roas mest av sånt som vi har i hemmet ändå och som du säger tror jag nog att pappret och kartongerna kommer vara underhållning nog vid presentöppningen.

Andra runtomkring oss vill ju gärna ge presenter. Av dom har vi önskat oss kläder då han har gått upp i storlek 92 och vi har medvetet valt att hålla igen på inköpen av kläder i den storleken så att vi ska ha ett "behov" att fylla av presenter nu. Det kommer ju även en födelsedag i februari. :) För dom som vill ge för lite mer pengar (mor- och farföräldrar) är välkomna att sätta in ett bidrag på hans konto. Vi har sagt att man får ge max en leksak per sällskap för annars kommer vi drunkna i onödiga saker som ändå inte leks med. :angel:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 147
Senast: leoparden
·
Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
622
Senast: Kilauea
·
Småbarn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
8
· Visningar
1 094
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
724
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp