Julpynt för stallet/vart köpa?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ingrid och Lukas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 763
I

Ingrid och Lukas

Hej alla,

Nu vill jag gärna ha era bästa tips på hur man dekorerar stallet, spiltan, boxen mm. Gärna också foton och berätta vart ni köpte pyntet eller hur ni gått till väga.

Var osäker om tråden skulle ligga under utrustning men jag chansar...

~Ingrid

Sv: Julpynt för stallet/vart köpa?

Hämta i naturen det som hästarna kan komma åt. =)
Granris, knäckebröd och pepparkakor brukar vara populärt under juletid. Röda band och kanske glitter där hästen ej kommer åt.
Du kan ju även pynta med halm. =)

Sv: Julpynt för stallet/vart köpa?

Brukar ha små "gosedjurstomtar" typ på täckeshängaren på boxen o på nån hylla eller så där jag har mina saker. Sen hänger jag en julstrumpa (med Tiger tror jag det är!) på boxen, som jag fyller med godis o små julklappar till hästen.
Vi brukar oxå ha en liten plastjulgran med små kulor, glitter o ljusslinga i ett fönster där hästarna inte kommer åt, lyser så fint o mysigt!
Eller en adventsljusstake, fast man ska ju va försiktig med elgrejer i stallet. Kanske passar bättre i sadelkammaren?
Sadelkammaren kan man ju pynta som man gör hemma, där kommer ju inte hästarna åt grejerna!
I stallet är det fint med lite granris på boxen, pynta med röda band, äpplen o knäckebröd. Kanske spritsa hästarnas namn med glasyr på stora pepparkakshjärtan o hänga upp nånstans med röda band?
Små bjällerklockor är oxå sött på boxdörren eller stalldörren. Sen en krans på stalldörren oxå!

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 849
Senast: Murray
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 745
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 577
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 260
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka