Julpyntade stall 2010

Inka-90

Trådstartare
Hur många har hunnit julpynta sina stall redan?
Vi ska julpynta nu i helgen, så bilder kommer.

Nu vill jag se hur det ser ut hos din häst, har den fått massa julpynt?

Sv: Julpyntade stall 2010

Inget julpynt men adventsljusstakar i sadelkammaren :)

Vi ska nog städa och julpynta lite nu i helgen. Men jag kommer nog inte ha nåt på boxen iaf. Det är öppet så han kan kika ut och han kommer smaka på allt han kommer åt, vilket är rätt stor yta :p Men kanske gör en krans av gran och hänger nånstans där han inte når! Får fota ifall de andra julpyntar :)

Jag pyntar inte stallet. Jag hänger bara upp en takpanna med julmotiv och text. Det är det enda. För några år sedan när grannarna hade sin ponny i mitt stall var det julgranskulor och glitter lite överallt, men för mig räcker det med den juliga takpannan på väggen. Jo, jag hänger upp belysning runt stalldörren också för det ser så himla mysigt ut på kvällarna.
Under min ridskoletid var vi jättenoga med att pynta favorithästens namnskylt. Det var glitter, kulor, svampar och små tomtar. Nu pyntar jag hemma i huset istället.

har inte julpyntat än men har ett stearin el ljus i sadelkammren ^_^. när jag var liten så hade vi glitter, julgrans kulor, julgrans belysning och krimskrams överallt, nu så blir det nog nån julgrans kula och krans + belysning runt dörren. mer blir det nog inte :/

Vi pyntade i stallet igår, såhär blev det.

DSC00373.jpg

DSC00374.jpg

Vi pyntar inte så mycket i stallet. Det blir lite granris och runda knäckebröd i boxarna som hästarna kan tugga på. Men det är ju inte särskilt varaktigt och kräver påfyllning rätt ofta ;)

Lite julgransglitter och girlanger över dörrkarmar, whiteboarden och på andra lämpliga ställen där hästarna inte kommer åt är också fint. Jag gillar inte för mycket krimskrams utan vill ha det stilrent och prydligt. Vi har bara ett fönster som går att ställa något i (de andra är i boxarna) men jag gillar inte tanken på en ljusstake i stallet. Rädd för att det ska börja brinna... Jag är säkert bara tramsig men tar det säkra före det osäkra.

Mvh JV

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag inte lämnat mysrocksstadiet. Kaffe, hemgjorda piroger i min airfryer<3, cocacola och clementiner (det sistnämnda sponsrat...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Många vill göra fint i stallet inför julen och skapa en speciell och hästvänlig julstämning bland hästar, halm, granris och rimfrost på...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
437
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka