Julskinkan

BobberiBoo

Trådstartare
Jag tänkte jag skulle köra en trial run på årets julskinka nu i dagarna. Har en liten skinkstek på 1,5kilo som jag fick med förra köttleveransen, funkar det med den? Nu behöver jag tips och trix för att den ska bli bra då detta är premiär för egengjord julskinka.
Jag vet att den ska rimmas i ett par dygn först, men vad är bäst recept för laken? Och var får jag tag på salpeter, då min lokala mataffär inte har det? All hjälp är välkommen.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 060
Senast: Magiana
·
Trav Jag har en 5årsmärr som i augusti förra året lyckades med konsten att få två yttepytteblödningar i böjsena på BÅDA fram. :eek: Hon...
Svar
1
· Visningar
1 144
Senast: Cilva
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
162 974
Senast: gul_zebra
·
M
Gravid - 1år Jag är gravid i vecka 12 (11+3) och är så totalt inkapabel att ta tag i något. Ska försöka beskriva vad som hänt. I höstas visade det...
Svar
13
· Visningar
6 076

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp