Bukefalos 28 år!

Jultråden 2019

Jag behöver/villhöver:

Ny ljusslinga till julgranen då de andra är sönder. Vill ha en med många små, små lampor, med varmt sken.
Vill också ha en med färgade lampor, det ska dock vara minst fem färger och inte bara blå, röd, gul, grön för det gillar jag inte.
Mer rosa, lila, orange...svårt att hitta tydligen. Vi hade en sån när jag var liten.

Ljusstakar för levande ljus, gärna klassiska runda röda med kulor som ”fötter”.

Gammalt julpynt letar jag alltid efter.
 
C19DA8BB-FE95-4527-BCC4-30C1B2A37A41.png

Ursäkta den galna hunden...:angel: Inzoomning sker på egen risk...O_o
 
Senast ändrad:
Nu har jag och lillebror kommit överens om att ge pappa ett restaurangbesök i julklapp i år igen, som vi gjorde förra året. :) Det gör jag gärna till en tradition, jättemysigt och mycket bättre än nån grej som bara blir liggande sen :).

Ska fråga lillebror om vi ska strunta i julklappar till varann, jag är så dålig på klappar.

Till mamma brukar jag hitta en grej hon samlar på på en marknad som är nu till helgen så hoppas på det :). Plus grejen jag redan har till henne.

Med vännerna blir det middag/fika eller nåt också, eventuellt nån liten småsak.
 
Vi är bara 4 stycken på julafton, jag, brorsan, mamma, och sonen, i år vet jag inte om brorsan kommer ens då han flyttat långt bort och nytt jobb så han har ingen aning hur han jobbar...

Hur som så har vi vuxna inte köpt julklappar till varandra på länge, förra året gick dock jag och brorsan ihop och köpte en spark till mamma, vilken blev väldigt uppskattat då hon har hund så nu har hon alltid något att hålla sig i även om det är glansis. Hennes hund får också lite snabbare motion, vilket är välbehövligt!:angel:

Hon ser ut som en julegris nu sen mamma gick i pension och äter alla måltider hemma... O_o (Hunden alltså!)
 
Om jag hinner idag ska jag sätta upp ljusdraperiet (en del sitter upp redan) för det är trevligare att göra det i plusgrader... jag köpte det i slutet på förra vintern pga rea och det var VIDRIGT att stå på en hal stege i minusgrader och sätta upp det!

Mvh hon som hatar stegar och höjder
 
Jag börjar fundera på om det är rimligt att hoppas direkt från sommartextilier i vardagsrummet till jultextilier. Annars brukar jag byta en gång där emellan till höstversionen.
 
Jag älskar jul, och nu när det är oktober känns det som jag kan börja tagga inför den :D Julafton är årets bästa dag och helt otroligt viktig för mig, jag vet inte varför men så är det. I år ska jag dessutom fira jul med min pojkvän för första gången, så känner mig extra sugen på jul :D

Jag gillar klassisk jul och prydnader i gammal stil, och jag känner verkligen för att köpa något nytt i år. Jag delar annars mitt intresse för julen med min farmor och hon älskar att pyssla, så jag har fått en massa vackra saker från henne :love:

Jag ska också dra igång arbetet med en scrapbook till killen i julklapp, som ett fotoalbum fast jag tänkte försöka få in dikter och lite annat kul. Jag funderar på om jag ska ha med något juligt i den eller inte.. Enklast skulle vara att göra klart den innan han kommer hit, men samtidigt ser jag framför mig ett uppslag med riktigt juliga och fina bilder, kanske uppsatta som på en liten julslinga/girlang och med små klockor och röda kulor på :love:

Ah jul, älskade jul. Låt det bli jul snart :heart
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp