Jultråden 2019

Denna tex i blått! Känns som att kliva tillbaka ett sekel.
DCAB14A9-4BA2-4237-ABBE-1E7D2F390343.jpeg
 
Åå det låter så gemytligt gammeldags!
Jag vet inte ens hur dräkten ser ut här.
Skulle vara lite kul att ha en karelsk dräkt, den är fin. Stilren, svart och röd. Som minne för mina morföräldrar.
C95DE1B0-B8D3-44A7-97BA-C444BAECE1BD.png


Sist jag var på ottan, för massor med år sen.
Jag har turen att ha en mamma (och hade en mormor + mormors mor) som är trogen dräktbärare, så hemma finns alla olika snörliv, sjalar och förkläden för att ha rätt kombo vid olika tillfällen :love: Juldagen är den enda gången, förutom ens eget bröllop, man får ha det helblå förklädet - om jag inte minns fel. Finns MASSOR med regler!
 
Ska ni testa på något nytt juligt i år?

Jag vill gå på en julkonsert och åka till Tivoli i DK 🎅

Det hade varit kul att prova nåt nytt, kanske julkonsert.
Julmarknad på Tivoli kan jag rekommendera!

Jag funderar på julotta! Är inte religiös men har varit nyfiken på just otta i flera år. :)

Åh :(. Jag och min bästa vän har brukat gå på julotta i vår by, men i år har kapellet blivit sålt så nu blir det väl inga fler :(.
 
JUL I GÖTEBORG 🎄

Har bokat Liseberg o övernattning i Gbg med en vän 13-14 Dec. Finns det något mysigt juligt att titta på på förmiddagen den 14 dec? Jag gillar att strosa runt o titta på julpyntade städer men bor vid Lund så osäker på om det finns något mysigare 😅 Velar mellan att boka tåget 10 eller 14 hem och vill boka ganska snart.
 
JUL I GÖTEBORG 🎄

Har bokat Liseberg o övernattning i Gbg med en vän 13-14 Dec. Finns det något mysigt juligt att titta på på förmiddagen den 14 dec? Jag gillar att strosa runt o titta på julpyntade städer men bor vid Lund så osäker på om det finns något mysigare 😅 Velar mellan att boka tåget 10 eller 14 hem och vill boka ganska snart.
Jag kan tänka mig att Haga är fantastiskt mysigt på julen så en promenad & lunch där innan 14-tåget kanske?
 
Äter satsumas och får julstämning och tänkte på denna tråden. Fick en idé om att tagga i julen i år med att brodera en julkalender. Känner det kan bli ett spännande resultat, sist jag gjorde nått sånt var i syslöjden i nian 😂 har den i varukorgen så länge å velar lite 🙈🎄🎄
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hitta tillbaka till varann?
  • 112 Appen
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp