Bukefalos 28 år!

Jultråden 2019

Nu har jag varit en sväng på Eko i Fjälkinge och kan bekräfta att deras julavdelning är fullspäckad med lampor, stakar, julbyar, pynt och jag vet inte allt. Det var en något högljudd och överväldigande upplevelse.

Jag kom hem med en vanlig stjärna till köksfönstret och en knasig snöflinga att ha i toppen av vår lilla gran :)

stars_by_liminalitet_ddj8ch6-fullview.jpg
 
Förresten, nån mer som har tänkt äta julbord på IKEA? :)

Jag och pappa gjorde det förra året, tror det var första gången jag gjorde det faktiskt, men det var ju jättebra!
Konstigt att det är IKEA som verkar ha överlägset bäst vegetariskt utbud (om man inte bor i nån storstad då)! För mig är det inte lönt att gå på nåt annat julbord häromkring, men deras vill jag äta igen :).
 
Förresten, nån mer som har tänkt äta julbord på IKEA? :)

Jag och pappa gjorde det förra året, tror det var första gången jag gjorde det faktiskt, men det var ju jättebra!
Konstigt att det är IKEA som verkar ha överlägset bäst vegetariskt utbud (om man inte bor i nån storstad då)! För mig är det inte lönt att gå på nåt annat julbord häromkring, men deras vill jag äta igen :).

Absolut! Minst en gång! Tycker det brukar vara bra o roligt med många vegetariska alternativ :)
 
Åh, jag börjar vekna känner jag... 😝
Igår gjorde jag k*ttbullar som jag kryddade med kryddpeppar och så har jag ätit kokt brysselkål, eftersom vi fick det på jobbet... plus att jag ätit kaki och mammas julbröd. Och massa risgrynsgröt.

Så... jag har tjuvstartat :p. Ingen rödbetssallad ännu, men det blir nog snart, men ska försöka hålla mig till november iaf :p.

Vad har ni ätit/druckit för juligt hittills?
 
Åh, jag börjar vekna känner jag... 😝
Igår gjorde jag k*ttbullar som jag kryddade med kryddpeppar och så har jag ätit kokt brysselkål, eftersom vi fick det på jobbet... plus att jag ätit kaki och mammas julbröd. Och massa risgrynsgröt.

Så... jag har tjuvstartat :p. Ingen rödbetssallad ännu, men det blir nog snart, men ska försöka hålla mig till november iaf :p.

Vad har ni ätit/druckit för juligt hittills?

Saffranste, Marabou pepparkaka (otroligt god!!!), pepparkakor
 
Saffranste, Marabou pepparkaka (otroligt god!!!), pepparkakor

Saffranste lät gott! Det får jag prova. Och den där chokladen har jag hört så mkt om så jag får kanske prova den också, fast jag normalt sett bara äter godis på/efter lopp...
Brukar ju finnas pepparkaksfil också, det är jag också lite sugen på å prova :)
 
Åh, jag börjar vekna känner jag... 😝
Igår gjorde jag k*ttbullar som jag kryddade med kryddpeppar och så har jag ätit kokt brysselkål, eftersom vi fick det på jobbet... plus att jag ätit kaki och mammas julbröd. Och massa risgrynsgröt.

Så... jag har tjuvstartat :p. Ingen rödbetssallad ännu, men det blir nog snart, men ska försöka hålla mig till november iaf :p.

Vad har ni ätit/druckit för juligt hittills?

Julmust :d
 
Jag har faktiskt inte fallit för någon julfrestelse än. Men den där Marabou chokladkakan med pepparkaka ska jag se om jag kan köpa snart faktiskt :D Älskar julmust men har inte druckit nån än. Det är för mycket höst för min del än så tänker inte så mycket på julen just nu.
 
Åh, jag börjar vekna känner jag... 😝
Igår gjorde jag k*ttbullar som jag kryddade med kryddpeppar och så har jag ätit kokt brysselkål, eftersom vi fick det på jobbet... plus att jag ätit kaki och mammas julbröd. Och massa risgrynsgröt.

Så... jag har tjuvstartat :p. Ingen rödbetssallad ännu, men det blir nog snart, men ska försöka hålla mig till november iaf :p.

Vad har ni ätit/druckit för juligt hittills?
Vad lustigt, varken köttbullar med kryddpeppar eller rödbetssallad är julmat för mig! Det äter jag året om (fast inte nödvändigtvis tillsammans - rödbetssallad har jag som vilket pålägg som helst och köttbullar ska alltid ha kryddpeppar i enligt mig)! Risgrynsgröt är på gränsen, men min bror brukar ha det hemma året om så det har hänt att jag ätit det i både februari och augusti :D

Själv har jag faktiskt inte fått några direkta sug än, även om tanken på en färsk saffransbulle eller en kopp glögg får det att vattnas i munnen. Men jag ska nog lyckas hålla ut i nån månad till! :p
 
Jag har köpt de första julklapparna idag! Gick in för att köpa en bok till min bror i födelsedagspresent, och plötsligt stod jag där med fem andra böcker som jag ska ge till div. familjemedlemmar. Älskar att köpa böcker åt folk!
 
Vad lustigt, varken köttbullar med kryddpeppar eller rödbetssallad är julmat för mig! Det äter jag året om (fast inte nödvändigtvis tillsammans - rödbetssallad har jag som vilket pålägg som helst och köttbullar ska alltid ha kryddpeppar i enligt mig)! Risgrynsgröt är på gränsen, men min bror brukar ha det hemma året om så det har hänt att jag ätit det i både februari och augusti :D

Själv har jag faktiskt inte fått några direkta sug än, även om tanken på en färsk saffransbulle eller en kopp glögg får det att vattnas i munnen. Men jag ska nog lyckas hålla ut i nån månad till! :p

Jag har bara kryddpeppar i kött(älg)bullarna till jul, det är absolut en julgrej för mig. Köpt rödbetssallad tycker jag inte om så jag gör den själv... dvs jag orkar bara göra det till jul :D #lat
 
Åh, jag börjar vekna känner jag... 😝
Igår gjorde jag k*ttbullar som jag kryddade med kryddpeppar och så har jag ätit kokt brysselkål, eftersom vi fick det på jobbet... plus att jag ätit kaki och mammas julbröd. Och massa risgrynsgröt.

Så... jag har tjuvstartat :p. Ingen rödbetssallad ännu, men det blir nog snart, men ska försöka hålla mig till november iaf :p.

Vad har ni ätit/druckit för juligt hittills?
Julmust, en pepparkaka och en lussekatt! Julmust älskar jag, pepparkakor not so much och lussekatten gjorde mig bara sugen på att baka egna eftersom den var torr :p
 
Vad lustigt, varken köttbullar med kryddpeppar eller rödbetssallad är julmat för mig! Det äter jag året om (fast inte nödvändigtvis tillsammans - rödbetssallad har jag som vilket pålägg som helst och köttbullar ska alltid ha kryddpeppar i enligt mig)! Risgrynsgröt är på gränsen, men min bror brukar ha det hemma året om så det har hänt att jag ätit det i både februari och augusti :D

Själv har jag faktiskt inte fått några direkta sug än, även om tanken på en färsk saffransbulle eller en kopp glögg får det att vattnas i munnen. Men jag ska nog lyckas hålla ut i nån månad till! :p

Haha ja sånt där är ju lite lustigt, vad som är julmat för vem. Nu när du säger det så har jag ju alltid kryddpeppar i när jag gör köttbullar fast nu har jag inte gjort det på så länge att jag glömt det.
 
Vad är kryddpeppar? :confused:

Dricker julmust medans jag skriver :angel: har testat Marabou pepparkaka men tyckte inte om den. Tyckte den smaka för lite pepparkaka å var allt för söt. Är jätte sugen på att baka (och äta) mjuk pepparkaka, är det svårt? Kanske nån som har ett bra recept? 😁
 
Vad är kryddpeppar? :confused:

Dricker julmust medans jag skriver :angel: har testat Marabou pepparkaka men tyckte inte om den. Tyckte den smaka för lite pepparkaka å var allt för söt. Är jätte sugen på att baka (och äta) mjuk pepparkaka, är det svårt? Kanske nån som har ett bra recept? 😁
Mjuk pepparkaka är inte det minsta svårt :) ! Tyvärr har jag inget recept på lager, men googla bara så hittar du säkert något som blir bra.
 
Vad är kryddpeppar? :confused:

Dricker julmust medans jag skriver :angel: har testat Marabou pepparkaka men tyckte inte om den. Tyckte den smaka för lite pepparkaka å var allt för söt. Är jätte sugen på att baka (och äta) mjuk pepparkaka, är det svårt? Kanske nån som har ett bra recept? 😁

Och just det, Dumle pepparkaka men det var inte heller något att hänga i granen direkt (pun intended) 🌲😆
 
Och just det, Dumle pepparkaka men det var inte heller något att hänga i granen direkt (pun intended) 🌲😆

Skäms på dig 😒 Den är bäst 😁


Har ätit, på riktigt, snart 10 marabou pepparkaka tror jag 😅 alltså jag tror aldrig jag ätit någon godare choklad 😅 helt galet! Brukar ändå vara ganska rimlig 🙈

Köpte värt röd idag, såååå gott det luktar 😍

Orkar inte räkna upp mer saker jag ätit 😅saknar dock att jag inte hittat Twix m pepparkakssmak eller Annas glass!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp