Jultråden 2019

Åh, vad är det för vörtbröd?
Förra året hittade jag inget gott, tyckte inget smakade nåt då, inte det jag brukat köpa heller... :(.

Säkert inget du gillar för det är en helt vanligt standardlimpa typ 😅 vilket jag inte gillar i vanliga fall, konstigt nog. Pågens Julefröjd.

Men jag hittade ett nytt för i år innan i veckan om du gillar typ rågkusar? Fazer Vörtmust!
 
Säkert inget du gillar för det är en helt vanligt standardlimpa typ 😅 vilket jag inte gillar i vanliga fall, konstigt nog. Pågens Julefröjd.

Men jag hittade ett nytt för i år innan i veckan om du gillar typ rågkusar? Fazer Vörtmust!

Åh, ja men om du gillar det fast du inte brukar göra det så låter det ju lovande! Ska kika i affären, tack. Åh ja, Fazers lät ju lovande! 👍
 
En liten jul-kaktus, någon? Eller varför inte ett gäng flugsvampar?

20191103_135747.jpg


Jag tog bilden på trädgårdsbutiken jag svängde förbi efter stallet idag. Skulle köpa en säck jord. Kom ut med en ljusslinga, en SVENSK adventsljusstake från Konstsmide, SVENSKA pepparkakor (Annas :love:) och en julig dörrmatta. Ja, och så jorden då. Helt rimligt!
 
En liten jul-kaktus, någon? Eller varför inte ett gäng flugsvampar?

Visa bifogad fil 38983

Jag tog bilden på trädgårdsbutiken jag svängde förbi efter stallet idag. Skulle köpa en säck jord. Kom ut med en ljusslinga, en SVENSK adventsljusstake från Konstsmide, SVENSKA pepparkakor (Annas :love:) och en julig dörrmatta. Ja, och så jorden då. Helt rimligt!
Bild på mattan! :) (fast den får ligga och vänta i förrådet i några veckor till)

mm.jpg
 
Mjuk pepparkaka 2 st

4 ägg
6 dl socker
6 dl mjöl
4 tsk bakpulver
3 dl mjölk
200g smör
1 påse pepparkakskryddor

Rätt standard. Vispa ägg och socker, smält smör och blanda i mjölken i det, vispa ihop allt. Fördela i två såna där avlånga smala formar man typ gör tigerkaka i, jag vet inte vad de heter men hoppas du förstår. Grädda ca 50 minuter 175 grader. Man får känna efter så den inte blir torr.

Inser att det här receptet nog är väldigt standard, men det blir jättegott!

Så nöjd å glad!! Har ätit mjuk pepparkaka hela helgen, tom mannen (oerhört kräsen sådan) gav godkänt 😁👌 Tusen tack 🤶🎅🌟🙏
 
Så känner jag också! Jag står dock ut utan hålen (trots dubbeltäcke) när jag hittar ett jag vill ha 😅 men där är det min issue med förvaring som sätter stopp, jag står inte ut med onödiga prylar och har inte plats. Så jag har alltså behållit det där älskade och köpt två nya genom åren för att de varit så himla fina. Hade stannar vid två totalt om det inte vore för det sista som typ är på pricken min imredningsfavorit 😍

Till julen har jag 2 st! Där har jag bytt ett och eventuellt ska byta ett till. Pga att det fanns ju typ noll utbud förr så då köpte jag faktiskt två jag inte var helt nöjd med pga vill så gärna ha juliga.
Har du totalt tre eller fem?

... Jag har fler :o Och använder knappast dem alla på ett år 🙈 Det finns ju faktiskt så att man kan lämna in gamla lakan på tex Hemtex och få rabatt. Borde slänga en blick i mitt skåp :angel:
 
Jag har inte någon egen julgran (har ingen plats) men fann dessa julgransdekorationer som är bara så fina :love:
442890a.jpg
442894a.jpg

Fast det är nog lika bra det, de är förfärligt dyra 😱
Det hade varit värre om det var små figurer från julfilmen med joakim och dem som den där sagan om rika gubben som fick besök av tre andar på julafton. Jag älskade den filmen som liten och hade nog inte kunnat stå emot dem med eller utan julgran :D:love:
 
Jag har inte någon egen julgran (har ingen plats) men fann dessa julgransdekorationer som är bara så fina :love:
442890a.jpg
442894a.jpg

Fast det är nog lika bra det, de är förfärligt dyra 😱
Det hade varit värre om det var små figurer från julfilmen med joakim och dem som den där sagan om rika gubben som fick besök av tre andar på julafton. Jag älskade den filmen som liten och hade nog inte kunnat stå emot dem med eller utan julgran :D:love:
Det fanns även lite gulliga figurer från Nalle Puh :love:
378382a.jpg


Plus några av de sju dvärgarna om någon är nyfiken.
Här är emp-shops juliga saker för iår :D
 
Jag har inte någon egen julgran (har ingen plats) men fann dessa julgransdekorationer som är bara så fina :love:
442890a.jpg
442894a.jpg

Fast det är nog lika bra det, de är förfärligt dyra 😱
Det hade varit värre om det var små figurer från julfilmen med joakim och dem som den där sagan om rika gubben som fick besök av tre andar på julafton. Jag älskade den filmen som liten och hade nog inte kunnat stå emot dem med eller utan julgran :D:love:
Inte behöver man julgran för att köpa dekorationer? Man kan ju, t.ex., ha tallris in en stor vas på ett bord, och hänga dekorationerna i det, eller hänga dem i ett fönster, etc.......
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp