Jultråden 2019

Vad tidiga alla är med julpyntet :nailbiting:!
Jag har inte ens varit och utsett årets julgran än!
Inte jag heller,dagen jag var ute för att spana,var det älgjägare ute,så vi gick igen.
Men jag har i alla fall dragit fram lådan med alla stakar o stjärnor för att se om jag behöver/villhöver komplettera med något.
Och städat bort merparten av mina julgardiner,så jag får köpa nya i veckan.
 
Jag var på Rusta igår och köpte fina gardiner till sovrummet. Röda med detaljer/mönster i guld. Och så några löpare och en fin kökshandduk med domherrar på.

Idag ska jag först ut och rida och sen ska jag städa lite och hänga upp julgardinerna och ljusgardinerna. En härligt julig dag! De levande ljusen är utbytta mot röda ljus istället för vita. Nu är det jul!
 
Har insett att vi inte kommer kunna ha ljusstakar i fönstren pga barnet. I fönster utan soffa framför osv kan man ju hänga stjärnor men mina älskade ljusstakar kommer inte se mysiga ut från utsidan. Får hitta annan placering åt dem men det blir inte lika roligt.

I gengäld ska jag nog pynta öppna spisen som en amerikan! Extra allt!
 
Jag har inte plockat fram en enda julpryl än, för tidigt ;) däremot provpysslade jag en liten fågel igår, innan jag och äldsta barnet ska göra dem. Blev rätt söt!
IMG_20191123_083800.jpg
 
Jag var på Rusta igår och köpte fina gardiner till sovrummet. Röda med detaljer/mönster i guld. Och så några löpare och en fin kökshandduk med domherrar på.

Idag ska jag först ut och rida och sen ska jag städa lite och hänga upp julgardinerna och ljusgardinerna. En härligt julig dag! De levande ljusen är utbytta mot röda ljus istället för vita. Nu är det jul!

Jag har också varit på rusta och köpt gardiner :) tillsammans med två paket julgransljus med fjärr :) önskar mannen inte var med så jag kunnat köpa fler par gardiner, tyckte de hade massor fina :love:
 
Jag var på Ica maxi för att leta efter pepparkaksglassen men de hade den inte, men jag kom därifrån med ett par riktigt juliga (tomtiga) sockor! Så på julafton blir det jultröja, svarta trikadårer, höga tomtesockor och så tomteluva :love: Är så taggad! Köpte också pepparkakskulorna från Göteborgs kex som var jättegoda, I år är jag helt galen i allt med smak av pepparkaka :D
 
Jag och sonen har börjat julbaka idag! Eftersom att jag är bakfantast lär det börjas i tid för att hinna med alla sorter. 😁 (som exempel hade sonen 17 sorter på sitt 2-årskalas i september. 😇)
Tre sorter ligger nu i frysen och jag försöker göra en lista i huvudet på vad som mer ska bakas. Vilka är era måsten på gottebordet till jul? Ge mig inspiration! 😁

I övrigt åkte första julslingan upp ute igårkväll, behövdes i detta evinnerliga gråa mörker! :cautious:😍
 
Jag och sonen har börjat julbaka idag! Eftersom att jag är bakfantast lär det börjas i tid för att hinna med alla sorter. 😁 (som exempel hade sonen 17 sorter på sitt 2-årskalas i september. 😇)
Tre sorter ligger nu i frysen och jag försöker göra en lista i huvudet på vad som mer ska bakas. Vilka är era måsten på gottebordet till jul? Ge mig inspiration! 😁

I övrigt åkte första julslingan upp ute igårkväll, behövdes i detta evinnerliga gråa mörker! :cautious:😍
Saffransbullar med smörkräm är ett måste här! http://helenasenklavardag.se/2017/november/godaste-saffransbullarna-med-smorkram-i-2.html
Fast jag kör lite marsanpulver i smörkrämen också så det blir riktigt vaniljigt :d
 
Idag har vi satt upp ljusslinga på balkongen och en adventsljusstake fick komma fram lite i förtid för att jag städade förrådet igår och då orkade jag inte lägga tillbaka kartongen på den låg i på samma svåråtkomliga ställe igen.
Imorgon blir det pepparkaksbak! :love:
Köpte en nu schnauzerform så nu har jag en vanlig och en med kuperad svans och öron :p
De ska dekoreras med vit kristyr!
 
Nästa helg blir det lussekattsbak här! Ska bli så mysigt och gott :) Äskar doften av saffran och ska lägga i mina saffran på hela pistiller i sprit redan i kväll så att det får stå en vecka. Sen blir det rumsvarmt smör i lussekatterna, förstår inte påfundet med att smälta smöret, det ger bara mer vätska, då behövs det mer mjöl och lussekatterna blir torra. Ser fram emot en nybakt lussekatt nästa helg. Helst med mjölk till. :d:d
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp