Juniorsatsningar

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Masec 97
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 231
M

Masec 97

Hej alla glada!

Jag efterlyser lite tips på juniorsatsningar i olika klubbar. Vad har ni gjort? Organisation? Vad har varit bra resp. dåligt? Tack på förhand!

Sv: Juniorsatsningar

våran klubb har tävlingsbidrag. Vinner du en tävling så kan du få pengar för startanmälan o bensinpengar (beroende vad det är för tävling) Om du har tävlat utan att ha vunnit så mycket så kan du ändå få bidrag (tror att det är runt 10% av dina anmälningsavgifter)

Senast ändrad av en moderator:

Min klubb, precis som snuffsans gör inte heller ett smack, för några ryttare, varken juniorer eller seniorer. Det är inte ofta klubben har tävlingar, en regional ponnyhopptävling varje år (i somras var det en ryttare som tävlade för klubben) samt en regional eller är det lokal storhästdressyr (med lite fler klubbdeltagare, dock vuxna). Sen har dom haft finalen ett par år i PAS Div II, i år var det inga som tävlade för klubben utöver dom som var i laget och kanske 5 till, max. Så det är väll inte så stort, man kan väll säga så att inga får chansen. Vill man tävla på ridskolehäst utanför klubben måste man betala endel för det, så det är inga som gör det längre och på klubbtävlingarna är det nästan bara värdinnorna (som skötare) som är med, dom "paxar" ju sina hästar så ingen annan kan vara med... Men det har inte alltid varit så, förr var hästarna ofta ute och tävlade med unga juniorer bl.a. men inte längre, det är nog så att det inte finns någon som orkar pusha på längre, hålla i tävlingar och så... Om jag ska vara ärlig går nog inte klubben så bra över huvudtaget, många som byter klubb till grannklubben (däribland jag). Lite tråkigt, men vad gör man när man inte utvecklas?

Kram julia

I vårat Distrikt får juniorerna i Div 1 dressyr koeff 1.1.
Vi försöker i våran klubb hjälpa juniorerna med träning osv för att de ska komma ut och representera klubben. Finns mycket man skulle kunna göra på den fronten egentligen, det behövs att juniorerna blir värdefulla för klubben, för det är de ju de är ju de som är framtiden.
Tycker det skulle vara bra om klubbar ibland kunde ha avd a,b på tävlingar.
Visserligen är det många år sedan men våran klubb har haft speciella juniorklasser.

till moderator: Förlåååt.. :angel:

till er andra: Vad är det för klubbar ni är medlem i egentgligen? Om vi ställer upp som funktionärer får vi dessutom poäng som fungerar som betalning för medlemsavgift m.m.:idea:

en sugig klubb :angel:

Vilken bra idé att man får poäng när man ställer upp som funktionär, skulle vara bra för min klubb som knappt kan anordna tävlingar p.g.a. det är så få som vill vara funktionärer!

Vår klubb satsar mkt på juniorerna... däremot inget på ridskolan ;)

Hej alla glada!

Jag efterlyser lite tips på juniorsatsningar i olika klubbar. Vad har ni gjort? Organisation? Vad har varit bra resp. dåligt? Tack på förhand!

Klubben betalar licensen (för alla åldrar) om man uppfyller vissa krav. Handlar om att STARTA på en viss nivå.
Msv för hopp, dressyr, körning och lätt/100 för fälttävlan. (Inte riktigt rättvist men man "raggar" ft-ryttare.)

Klubben anordnar träningar för "gästtränare" som juniorerna bjuds på.

Klubben bjuder på SM-starter.

I våran klubb får man tillbaka licensavgiften om man tävlat si och så mycket, och vart funktionär. (Men detta är för alla)
Man får tillbaka pengar för träningar, beroende på hur mycket man tränat.
Snart kommer förbundskaptenen, i dressyr, hit som alla under 20 får träna för gratis. (Om det finns platser över får andra också vara med)
Man får tillbaka en viss summa/placering.

Så här sattsas det mycket, men för det mesta sattsas det på alla.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Ridning Jag är ridlärare på en verksamhet och vill ha tips på olika övningar som är bra att göra i grupp. Både dressyr, bommar och hoppning...
Svar
10
· Visningar
1 388
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 217
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
424
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka