Sv: Juniorsatsningar
Min klubb, precis som snuffsans gör inte heller ett smack, för några ryttare, varken juniorer eller seniorer. Det är inte ofta klubben har tävlingar, en regional ponnyhopptävling varje år (i somras var det en ryttare som tävlade för klubben) samt en regional eller är det lokal storhästdressyr (med lite fler klubbdeltagare, dock vuxna). Sen har dom haft finalen ett par år i PAS Div II, i år var det inga som tävlade för klubben utöver dom som var i laget och kanske 5 till, max. Så det är väll inte så stort, man kan väll säga så att inga får chansen. Vill man tävla på ridskolehäst utanför klubben måste man betala endel för det, så det är inga som gör det längre och på klubbtävlingarna är det nästan bara värdinnorna (som skötare) som är med, dom "paxar" ju sina hästar så ingen annan kan vara med... Men det har inte alltid varit så, förr var hästarna ofta ute och tävlade med unga juniorer bl.a. men inte längre, det är nog så att det inte finns någon som orkar pusha på längre, hålla i tävlingar och så... Om jag ska vara ärlig går nog inte klubben så bra över huvudtaget, många som byter klubb till grannklubben (däribland jag). Lite tråkigt, men vad gör man när man inte utvecklas?
Kram julia