Jurassic World Alive

Therese1988

Trådstartare
Någon mer som spelar JW Alive?
Jag har spelat en hel del Pokémon Go innan och detta är väldigt likt, förutom att det är dinosaurier som man samlar på samt att detta funkar alldeles utmärkt att spela för mig som bor på landet. Motsvarigheten till stops och gym dyker upp var som helst, bara där finns en väg av något slag.

Kom igen, jag vill ha spelarkompisar att bilda allians/lag med! :bump:
 
Jag laddade precis ner det. Fattar inte allt än och satan vad hackigt det är, men pogo flöt ju inte på som en dröm från början heller.. :p
 
Jag laddade precis ner det. Fattar inte allt än och satan vad hackigt det är, men pogo flöt ju inte på som en dröm från början heller.. :p

Det startades ett event för allianser idag, så jag tror det är därför det går trögt. Jag började för tre dagar sedan och det är först idag jag märkt att det hackar 🙂
 
Det startades ett event för allianser idag, så jag tror det är därför det går trögt. Jag började för tre dagar sedan och det är först idag jag märkt att det hackar 🙂

Aha, det förklarar saken. Det verkar roligt! Dem här supply drops, förstår jag det rätt med att de typ finns överallt, att man kan snurra en gång/15 minuter men att det finns en gräns för hur mycket man kan samla från dem per dygn?
 
Aha, det förklarar saken. Det verkar roligt! Dem här supply drops, förstår jag det rätt med att de typ finns överallt, att man kan snurra en gång/15 minuter men att det finns en gräns för hur mycket man kan samla från dem per dygn?

Yes, det stämmer. Man får mest av mynt och pilar. De mer "dyrbara" sakerna är de snålare med = bara ett fåtal/dygn. Jag tycker det är betydligt roligare är pogo än så länge, men det kan bero på att jag under flera års tid har haft minst 5 km till närmsta stop och gym 😂 De ger en dessutom flera "gigascents" per dag och varje sådan lockar till sig två dinosar i minuten under 3 timmar. Jag tänkte skapa en allians som får heta Bukefalos, så hoppas jag på att fler hakar på och vill vara med!
 
Yes, det stämmer. Man får mest av mynt och pilar. De mer "dyrbara" sakerna är de snålare med = bara ett fåtal/dygn. Jag tycker det är betydligt roligare är pogo än så länge, men det kan bero på att jag under flera års tid har haft minst 5 km till närmsta stop och gym 😂 De ger en dessutom flera "gigascents" per dag och varje sådan lockar till sig två dinosar i minuten under 3 timmar. Jag tänkte skapa en allians som får heta Bukefalos, så hoppas jag på att fler hakar på och vill vara med!
Känns jätteovant mot pogo nu när jag plötsligt når hur mycket som helst från mitt hus. Känns verkligen som det är mer användarvänligt för de som inte bor i en storstad :D
 
Jag övergav pogo för jwa. Sen gick jag tillbaka till pogo för ett tag sen :laugh: Men jwa är kul! Mycket mer lättillgängligt och ger samarbetsmöjligheter utan att man måste stå och slåss i nån klunga med folk.

Notera att jag är nybörjare och inte har någon koll på vad man gör i själva alliansen, men det ger sig väl, antar jag! :D
I alliansen kan man donera dna till varandra i utbyte mot mynt (som kommer bli viktigt, sitt för fan inte och slösa på mynten som är så lätt i början, det kommer ångras! ;)). Därtill finns varje vecka uppdrag där man gemensamt skramlar till så bra rewards som möjligt och så kan man mata varandras dinosaurier i nurserys (tror jag det hette?) för att få dna den vägen också.
Jag upplever jwa som mycket mer socialt än pogo, kanske för att det är en form av socialt spel som jag inte flyr från :laugh: Alliansen kan ju ha folk över hela jorden, man behöver inte träffa en jävel utan kan hjälpas åt ändå :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp