Juridik -Exet och tillika hyresgästen tömmer kåken.

Så samarbeta om barnen kräver att TS lägger sig platt och låter sig bli bestulen:confused: :rage: En toastol av absolut enklaste modell är ungefär en tusenlapp plus ungefär lika mycket i transport och installation... lägg till det ett par element...Mycket pengar och mycket jobb.

Och om man nu ska "tänka på Barnen" - vad lär man ungarna om män får ta för sig och kvinnor ska bara tiga och städa upp efter dem. Barnen mår nog bäst av att lära sig att man gör rätt för sig - och detta oavsett om man känner sig sårad.
 
Jag är tveksam för det är inte roligt att samarbeta om barnen med ett ex som inte fungerar pga stämningar. Barnen kan bli slagpåse och det förtjänar barnen inte. Gör inte barnen till en slagpåse bara för lite pengar och en oklippt gräsmatta.

Du menar att TS gör barnen till slagpåse? På vilket sätt då?

Jag tycker tvärt om att det i vissa situationer - som tex denna - att det är rätt viktigt att visa barnen att man inte tar vilken skit som helst och det exet har gjort är långt över gränsen för vad som är okej
 
Javisst, exet vill gräla, grälsjuk. TS ska samarbeta om barnen under lång tid. Livet är inte bara bråk. När advokaterna är borta och spänningen med rättegång är över så är det fortfarande 10 - 15 år med samarbete om barnens väl. TS ska må bra även om exet är skit. Det går inte att ge råd på ett forum utan det måste beslutas av TS själv men att bara ge råd om rättigheter och inte skyldigheter kan också vara problematiskt. TS är skyldig att samarbeta om barnen annars kan hon förlora.

Det är inte bara att få rätt som är rätt jämnt annars är @Inte_Ung s råd bra. Om TS gör iordning en stämning och sedan så har TS det som hållhake kanske. Jag är tveksam för det är inte roligt att samarbeta om barnen med ett ex som inte fungerar pga stämningar. Barnen kan bli slagpåse och det förtjänar barnen inte. Gör inte barnen till en slagpåse bara för lite pengar och en oklippt gräsmatta.
Det här handlar inte om en oklippt gräsmatta. Räkna du på kostnaden för att åtgärda det han stal i stället.
 
På tal om BARNEN, så var jag villig att gå hela vägen till tingsrätten mot ex:et när han drog in advokat och inte ville att mitt yngsta BARN skulle bo hos mig på heltid. BARNET ifråga kände sig väldigt trygg med att jag tog den fighten och inte lade mig platt för vad ex:et ville...

Jisses, ska en man kunna bete sig hur illa som helst och kvinnan bara ska ta skiten, lägga sig platt och bli överkörd, vad för signaler sänder det till BARNEN?
 
Så samarbeta om barnen kräver att TS lägger sig platt och låter sig bli bestulen:confused: :rage: En toastol av absolut enklaste modell är ungefär en tusenlapp plus ungefär lika mycket i transport och installation... lägg till det ett par element...Mycket pengar och mycket jobb.

Och om man nu ska "tänka på Barnen" - vad lär man ungarna om män får ta för sig och kvinnor ska bara tiga och städa upp efter dem. Barnen mår nog bäst av att lära sig att man gör rätt för sig - och detta oavsett om man känner sig sårad.
Tja, kanske lite det sa jag. Nu är hyresgästen en släkting faktiskt, det är föräldern till TS barn.
Jag har svårt att tycka att ens 50 000 kr för att renovera upp ett hus efter att TS övergett exet är mycket pengar. Uthyrningen är vit och Renoveringen är avdragsgill. Alltså TS ska samarbeta om barnen i många år, jag har fått intryck att det finns barn och att de är små. Om det blir bråk så vill jag ha en hållhake, dvs ett hot om stämning enligt tidigare nämnt, men Vetefan om jag skulle stämma mina barns förälder pga gräsmatta, ytskick och en toalettstol. Har inte stämt hyresgäster, ickesläkt, för mer.

Fatta vad mycket problem det kan bli omsemestrar, högtider, jul, sommarlov. Det går inte att veta situationen utifrån ett forum men advokater kostar pengar, det kostar pengar och energi att bråka om varenda kostnad och semester för barnen.
 
På tal om BARNEN, så var jag villig att gå hela vägen till tingsrätten mot ex:et när han drog in advokat och inte ville att mitt yngsta BARN skulle bo hos mig på heltid. BARNET ifråga kände sig väldigt trygg med att jag tog den fighten och inte lade mig platt för vad ex:et ville...

Jisses, ska en man kunna bete sig hur illa som helst och kvinnan bara ska ta skiten, lägga sig platt och bli överkörd, vad för signaler sänder det till BARNEN?
Det var kanske inte helt bra men att hålla på att stämma släktingar är inte heller helt bra. De ska samarbeta om barnen i många år. Skitsituation har TS och exet satt sig i, det är väl därför TS skriver, antar jag.
 
Tja, kanske lite det sa jag. Nu är hyresgästen en släkting faktiskt, det är föräldern till TS barn.
Jag har svårt att tycka att ens 50 000 kr för att renovera upp ett hus efter att TS övergett exet är mycket pengar. Uthyrningen är vit och Renoveringen är avdragsgill. Alltså TS ska samarbeta om barnen i många år, jag har fått intryck att det finns barn och att de är små. Om det blir bråk så vill jag ha en hållhake, dvs ett hot om stämning enligt tidigare nämnt, men Vetefan om jag skulle stämma mina barns förälder pga gräsmatta, ytskick och en toalettstol. Har inte stämt hyresgäster, ickesläkt, för mer.

Fatta vad mycket problem det kan bli omsemestrar, högtider, jul, sommarlov. Det går inte att veta situationen utifrån ett forum men advokater kostar pengar, det kostar pengar och energi att bråka om varenda kostnad och semester för barnen.

Så det exet har gjort är ok med tanke på samarbete om barnen?
 
Tja, kanske lite det sa jag. Nu är hyresgästen en släkting faktiskt, det är föräldern till TS barn.
Jag har svårt att tycka att ens 50 000 kr för att renovera upp ett hus efter att TS övergett exet är mycket pengar. Uthyrningen är vit och Renoveringen är avdragsgill. Alltså TS ska samarbeta om barnen i många år, jag har fått intryck att det finns barn och att de är små. Om det blir bråk så vill jag ha en hållhake, dvs ett hot om stämning enligt tidigare nämnt, men Vetefan om jag skulle stämma mina barns förälder pga gräsmatta, ytskick och en toalettstol. Har inte stämt hyresgäster, ickesläkt, för mer.

Fatta vad mycket problem det kan bli omsemestrar, högtider, jul, sommarlov. Det går inte att veta situationen utifrån ett forum men advokater kostar pengar, det kostar pengar och energi att bråka om varenda kostnad och semester för barnen.
Har @Girasol övergett exet? *snyft*

De skildes 2012 enligt trådstarten och hon har redan vad jag kan förstå varit generös med lösöre som han fått utan ersättning.
Varför ska hon skänka bort resten för att han inte följer avtal?
 
Så det exet har gjort är ok med tanke på samarbete om barnen?
Jag har upprepade gånger skrivit skitsituation. Exet uppför sig som skit. Det går inte att bedöma en situation utifrån ett anonymt forum. Det finns dock alltid n följd av ens agerande och i detta fall tycker jag att TS bör få livet att fungera och inte föda advokater.
 
Har @Girasol övergett exet? *snyft*

De skildes 2012 enligt trådstarten och hon har redan vad jag kan förstå varit generös med lösöre som han fått utan ersättning.
Varför ska hon skänka bort resten för att han inte följer avtal?
Jag kan inte avgöra men TS måste ändå få livet att fungera, vad TS gör är väl upp till TS. Tänk på att samarbetet med barn är frågan om upp till 18 års ålder. Skitsituation absolut. Det räckte väl för TS och TS gnäller på ett forum. Ta hjälp av advokat.
 
Tja, kanske lite det sa jag. Nu är hyresgästen en släkting faktiskt, det är föräldern till TS barn.
Jag har svårt att tycka att ens 50 000 kr för att renovera upp ett hus efter att TS övergett exet är mycket pengar. Uthyrningen är vit och Renoveringen är avdragsgill. Alltså TS ska samarbeta om barnen i många år, jag har fått intryck att det finns barn och att de är små. Om det blir bråk så vill jag ha en hållhake, dvs ett hot om stämning enligt tidigare nämnt, men Vetefan om jag skulle stämma mina barns förälder pga gräsmatta, ytskick och en toalettstol. Har inte stämt hyresgäster, ickesläkt, för mer.

Fatta vad mycket problem det kan bli omsemestrar, högtider, jul, sommarlov. Det går inte att veta situationen utifrån ett forum men advokater kostar pengar, det kostar pengar och energi att bråka om varenda kostnad och semester för barnen.
Var står det att TS övergett exet? Beslutet att skiljas var kanske gemensamt.
Tycker det låter som att du mest är ute efter att provocera (och du lyckas, jag blir upprörd över dina inlägg).
 
Var står det att TS övergett exet? Beslutet att skiljas var kanske gemensamt.
Tycker det låter som att du mest är ute efter att provocera (och du lyckas, jag blir upprörd över dina inlägg).
Tyckte jag läste det i börja, allt jag egentligen skrivit är att TS måste få situationen med barnen att fungera och att stämma den som TS ska samarbeta med barnen om i kanske ett decennium är inte optimalt bra. Det har tydligt uppfört sig som skit. Anställ en advokat så har den tystnadsplikt också.
 
Tyckte jag läste det i börja, allt jag egentligen skrivit är att TS måste få situationen med barnen att fungera och att stämma den som TS ska samarbeta med barnen om i kanske ett decennium är inte optimalt bra. Det har tydligt uppfört sig som skit. Anställ en advokat så har den tystnadsplikt också.
Är det bättre man fortsätter vara gifta och bo ihop även om den ena parten inte vill det? Eller hur skulle TS göra menar du?
 
Jag kan inte avgöra men TS måste ändå få livet att fungera, vad TS gör är väl upp till TS. Tänk på att samarbetet med barn är frågan om upp till 18 års ålder. Skitsituation absolut. Det räckte väl för TS och TS gnäller på ett forum. Ta hjälp av advokat.
Men kom igen. Har karln sålt av grejer som tillhör ts redan och dessutom gör sig av med fast inredning så ts måste hala fram stora plånboken även för det tycker nog jag att den striden är väldigt värd att ta.
 
Jag kan inte avgöra men TS måste ändå få livet att fungera, vad TS gör är väl upp till TS. Tänk på att samarbetet med barn är frågan om upp till 18 års ålder. Skitsituation absolut. Det räckte väl för TS och TS gnäller på ett forum. Ta hjälp av advokat.

Men va?

Är det inte betydligt smartare i längden att sätta ner foten och inte acceptera att bli behandlad hur som helst?

Speciellt med tanke på ev framtida förhandlingar.
 
Tja, kanske lite det sa jag. Nu är hyresgästen en släkting faktiskt, det är föräldern till TS barn.
Jag har svårt att tycka att ens 50 000 kr för att renovera upp ett hus efter att TS övergett exet är mycket pengar. Uthyrningen är vit och Renoveringen är avdragsgill. Alltså TS ska samarbeta om barnen i många år, jag har fått intryck att det finns barn och att de är små. Om det blir bråk så vill jag ha en hållhake, dvs ett hot om stämning enligt tidigare nämnt, men Vetefan om jag skulle stämma mina barns förälder pga gräsmatta, ytskick och en toalettstol. Har inte stämt hyresgäster, ickesläkt, för mer.

Fatta vad mycket problem det kan bli omsemestrar, högtider, jul, sommarlov. Det går inte att veta situationen utifrån ett forum men advokater kostar pengar, det kostar pengar och energi att bråka om varenda kostnad och semester för barnen.

Övergett exet?! Herregud, en skilsmässa är väl ändå inte så kontroversiellt idag?! Fungerar inte förhållandet får man göra något åt det och ibland är lösningen att lämna.

Plus att hur tycker du exets beteende stämmer överens med att omhulda barnen? Med tanke på att de ska bo där hade det kanske varit lämpligt att lämna toalettstol etc :grin:

Att inte anmäla någon när denne begått ett lagbrott anser jag är ett enormt dåligt föredöme för barnen!
 
Tja, kanske lite det sa jag. Nu är hyresgästen en släkting faktiskt, det är föräldern till TS barn.
.

Begriper inte hur tusan du tänker.
Varför gnäller du inte över hur exet ställer till det med samarbetet med barnen? Om något så är det ju denne som krånglar och kommer att krångla med högtider, som du nu är så förskräckt över.
Personen har stulit saker och förstört ett hus. Och det är TS som är problemet i relationen?
Du måste ju vara förvirrad.

Så du menar att om man har att göra med en krånglig människa skall man alltid ge den vad den vill ha? Låter ju sunt. Icke!

Självklart skall TS ha ersättning för skadorna som skett. Helst sätta honom på plats också, men tyvärr är inte världen alltid så rättvis att det går.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp