Juridiskt bindande kontrakt

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Seabaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 026

Seabaz

Trådstartare
Kan man skriva ett juridiskt bindande kontrakt själv?

Alltså jag har ett kontrakt som jag tänkt använda här men inser att det står lite fel tex om uppsägningstid står det att jag har 3 månader och att hyrestagaren skulle ha 1 månad. Jag vill att båda parter ska ha 3 månader så det är lite sådana ändringar jag vill göra bara.

Eller måste man köpa sina kontrakt av nån myndighet för att dom ska vara gällande om det skulle hända nåt?

Det går alldeles utmärkt att skriva ett kontrakt själv. Att det finns färdiga är mest för att det inte ska bli några missförstånd och konstigheter i och med att man helst ska uttrycka sig på vissa sätt. Så bara du har koll på vilken formulering du ska använda osv så skriv på! :)

Kan man skriva ett juridiskt bindande kontrakt själv?

Alltså jag har ett kontrakt som jag tänkt använda här men inser att det står lite fel tex om uppsägningstid står det att jag har 3 månader och att hyrestagaren skulle ha 1 månad. Jag vill att båda parter ska ha 3 månader så det är lite sådana ändringar jag vill göra bara.

Eller måste man köpa sina kontrakt av nån myndighet för att dom ska vara gällande om det skulle hända nåt?

Självklart kan du skriva egna bindande kontrakt! Tänk bara på att om du ändrar i ett befintligt kontrakt (och ex stryker över 1 månad och skriver 3 månader för hand istället) så är det bra om både du och den andra parten sätter era signaturer ute i margnialen vid ändringen, så att det inte kan tolkas som om du har ändrat avtalet efter att det skrevs på.

Men du skulle tekniskt sätt kunna skriva ett avtal för hand på baksidan av en fodersäck och det hade varit bindande, så länge som avtalsvillkoren inte är orimliga och ni båda har skrivit under. Även muntliga avtal gäller, men de är ju svårare att bevisa i efterhand.

Det borde ju gå att göra copy paste på ett existerande avtal och ändra de värden du vill ha annorlunda?

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 454
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 722
Senast: Takire
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 915
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 136
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka