juverinflammation?

fejko

Trådstartare
Min ena dvärgget har mycket större juver än den andra. Det ser ut som hon skulle behöva en bh :o Kan hon ha juverinflammation? Ingen av dem har eller har haft killingar. Kan det vara något annat? Båda getterna är ganska feta (försöker banta dem så gott det går).

Sv: juverinflammation?

Hon kan behöva mjölkas. En av våra måste vi mjölka med jämna mellanrum, för juvret blir helt fullt. Och hon har inte haft killingar eller så. Uppfödaren sa att om de "har det för bra" så kan det bli så, men det är bara den ena det är så med...

Man kan lukta på mjölken så att det inte luktar konstigt eller så, för gör det det kan det vara något fel.

OK ska försöka även om jag misstänker att det blir vilda protester ;)

Det var det i början här med, men nu går det bra :D
Jag brukar ge lite mat som hon får stå och käka medans jag håller på, då står hon blickstilla... Haha, matvrak :D.

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
703
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 332
Senast: Bison
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
370
Senast: MiaMia
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 213
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka