JW vs Pikeur

Sv: JW vs Pikeur

Jag tycker de är större i benen. De är ju helt annat tyg och tycket att de töjer sig lite. Men en prisvärd ridbyxa som finns i många snygga färger.

De är ganska generösa i storleken, så jag rekommenderar att man provar en mindre storlek än va man normalt har. De har inte alls samma tyg som de flesta Pikeur utan har ett tyg med mkt stretch i. De är även lite stora vid knäna. Dock bra kvalitet, har haft en reklamation på ca ett år när jag jobbat i butik.

Jag har ett par helskodda JW, modell Globe i storlek 36, samt ett par Pikeur Cindy i storlek 76 (lång 38). Jag har 36 i byxor i vanliga fall, men skulle säga att Pikeur Cindy är ganska små i storlekarna och JW Globe aningen stora, även om det här paret satt lite tajt.

JWbyxorna är tjockare i materialet och inte lika stretchigt tycker jag, Pikeurbyxorna är mycket stretchigare.

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
222
Senast: sweep
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
644
Senast: Zpunk
·
Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 550
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka