Bukefalos 28 år!

K9 Nosework

MikaTela

Trådstartare
Jag går numera en utbildning i Arbete med hund.
Igår fick vi pröva på K9 Nosework av en nyutbildad instruktör inom detta som finns på skolan.
Och ja vad ska man säga mer än att jag är fast! :p

Så nu tänkte jag vi kunde ha en tråd, alla vi som tränar detta och/eller funderar på att träna detta.
 
Det är en tävlingsgren anpassad för en förenklad form av specialsök.

Jag var lite intresserad men tycker det låter som alldeles för lätta moment?
 
Puttar upp denna tråd.
Mamma har lånat lagotton och gått nosework i år och de älskar det båda två. Jag har precis börjat träna labben på det. Så enkelt att göra men så mycket tanke för hundarna så de brukar bli nöjda efter några sök.
Lagotton är dock lite snabb och därmed slarvig, hon liksom markerar lite snabbt "här" sen letar hon vidare alt lyfter upp byttan :angel:.

Hur går det för er andra som tränar? Hur länge har ni hållit på? Gjort doftprov? Tävlat?
 
VI har gjort tva av tre Designated Odour Tests (for att fa lite tavlingsvana) och tavlat en gang dar vi lyckades ta Special titeln (alla tre komponenter pa samma tillfalle.)

Har egentligen varit redo for Advanced ett tag nu men har svart att hitta passande tavlingar och sedan fa till anmalning innan det blir fullt. Senaste tre tavlingarna har fyllt pa mindre an 48h och jag maste ta ett par dagar pa mig att lista ut om jag kan komma ivag pa sagda datum.

Har hittills tavlat inom SDDA men fick précis hem var performance listing for UKC sa forhoppningsvis ska vi ut I det I var. Blev ratt sur over senaste regel andringarna inom SDDA da de verkar svanga hej vilt med svarighetsgraderna.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 076
Senast: Petronilla
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 805
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 616
Senast: Roheryn
·
Hundträning Jag har en liten valp på 5 månader av en sällskapsras som definitivt hör till de mer lugna även för rasen. Hon har lätt att bara sitta...
Svar
15
· Visningar
1 550
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp