Bukefalos 28 år!

K9 Nosework

MikaTela

Trådstartare
Jag går numera en utbildning i Arbete med hund.
Igår fick vi pröva på K9 Nosework av en nyutbildad instruktör inom detta som finns på skolan.
Och ja vad ska man säga mer än att jag är fast! :p

Så nu tänkte jag vi kunde ha en tråd, alla vi som tränar detta och/eller funderar på att träna detta.
 
Det är en tävlingsgren anpassad för en förenklad form av specialsök.

Jag var lite intresserad men tycker det låter som alldeles för lätta moment?
 
Puttar upp denna tråd.
Mamma har lånat lagotton och gått nosework i år och de älskar det båda två. Jag har precis börjat träna labben på det. Så enkelt att göra men så mycket tanke för hundarna så de brukar bli nöjda efter några sök.
Lagotton är dock lite snabb och därmed slarvig, hon liksom markerar lite snabbt "här" sen letar hon vidare alt lyfter upp byttan :angel:.

Hur går det för er andra som tränar? Hur länge har ni hållit på? Gjort doftprov? Tävlat?
 
VI har gjort tva av tre Designated Odour Tests (for att fa lite tavlingsvana) och tavlat en gang dar vi lyckades ta Special titeln (alla tre komponenter pa samma tillfalle.)

Har egentligen varit redo for Advanced ett tag nu men har svart att hitta passande tavlingar och sedan fa till anmalning innan det blir fullt. Senaste tre tavlingarna har fyllt pa mindre an 48h och jag maste ta ett par dagar pa mig att lista ut om jag kan komma ivag pa sagda datum.

Har hittills tavlat inom SDDA men fick précis hem var performance listing for UKC sa forhoppningsvis ska vi ut I det I var. Blev ratt sur over senaste regel andringarna inom SDDA da de verkar svanga hej vilt med svarighetsgraderna.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 746
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 779
Senast: Krumben
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
304
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp