Kabel och sladdtuggande katt

MJLee

Trådstartare
Grubblar över ett problem. Megara är som de flesta vet hopplös med att tugga på kablar, sladdar, möbler och mig. Plus att hon har en mycket känslig mage och trots att hon får psylliumfrön varje dag så är hon fortfarande hård och lämnar kluttar och korvar på golvet.

Nu ska jag iväg på midsommar till min familj och då bor vi naturligtvis hos min pappa med familj. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Här hemma har jag Megaraanpassat, plastat in kablar och sladdar, lägger filtar osv över möbler. Men hur göra nu? Inte bara i midsommar utan i framtiden. Megara ska bo med mig minst 10 år till och jag måste kunna åka bort med henne. Hon var hos min syster över påsk, men min syster är ok med Megara och vad hon hittar på. Jag vet att hon kommer käka dyra Apple laddare och liknande och lämna korvar på golvet.
 
Grubblar över ett problem. Megara är som de flesta vet hopplös med att tugga på kablar, sladdar, möbler och mig. Plus att hon har en mycket känslig mage och trots att hon får psylliumfrön varje dag så är hon fortfarande hård och lämnar kluttar och korvar på golvet.

Nu ska jag iväg på midsommar till min familj och då bor vi naturligtvis hos min pappa med familj. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Här hemma har jag Megaraanpassat, plastat in kablar och sladdar, lägger filtar osv över möbler. Men hur göra nu? Inte bara i midsommar utan i framtiden. Megara ska bo med mig minst 10 år till och jag måste kunna åka bort med henne. Hon var hos min syster över påsk, men min syster är ok med Megara och vad hon hittar på. Jag vet att hon kommer käka dyra Apple laddare och liknande och lämna korvar på golvet.
Följer tråden och ser fram emot lite tips. Har lite samma problem, fast här yttrar sig känsliga magen i kräkningar ist…. Och så detta eviga möbel-klösande….. 🙈
 
Isis har tyvärr tuggat kablar... det var i samband med att hon tappade mjölktänderna och att hon inte fick vara ute ännu. Nu när hon är ute så är det inte ett problem längre. Hon var helt enkelt vansinnigt uttråkad inne (det är alltså en katt med energi som en j-la Duracellkanin). I det här fallet var det som sagt att hon var uttråkad och jag gissar att det inte är ett ovanligt skäl till att de tuggar kablar. Sedan kan säkert det att magen är i lite olag göra så att de tuggar också.
 
Kabeltuggandet kan vara ett symptom på att hon behöver mer stimulans. Jag vet precis hur krävande en riktigt aktiv innekatt kan vara. Vår tuggade inte på kablar men han gjorde annat om vi inte gav honom tillräckligt med uppmärksamhet. Oftast inkluderade det att gå runt som en osalig ande och skrika tills nån hittade på nåt med honom. Har hon en inhägnad ute hon kan gå ut i? Vår tyckte om att vara på vår innätade balkong.

Sen tänker jag på magen. Kan kabeltuggandet vara pga problem med magen? Ont i magen kan ju orsaka en hel del olika beteenden hos djur. Har en veterinär utrett henne? Vet att det kan vara mycket svårt att komma till rätta med känslig mage.

Angående att ta med henne så får du väl vara ärlig med de du tar med henne till. Jag hade inte tagit med en katt som tar sönder saker till andra om inte de var helt med på det och det var hyfsat kattsäkrat. Jag hade inte kunnat koppla av. Kan de kattsäkra ett rum så kan Megara vara där när du inte kan hålla 100% uppsikt över henne?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Har länge haft lösa funderingar på att skaffa katt men vet inte om en katt skulle få ett bra liv hos mig då det är en del ensamtid. Jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 663
Senast: Asko
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 486
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Jag och hundarna bor delvis hos min mamma och delvis hos min pojkvän, där olika regler gäller. Hos min mamma vet hundarna att de får...
Svar
3
· Visningar
1 090
Senast: Lona
·
Kropp & Själ Brukar inte skriva trådar på buke, framförallt inte gnälliga sådana. Men nu vet jag bokstavligen inte vart jag ska ta vägen längre...
2
Svar
36
· Visningar
4 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp