• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare mollymalone
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 769
M

mollymalone

Mina hästar älskar att hångla med tallar, med den följden att de blir riktigt kletiga och kladdiga. Vad göra? Finns det några tips, har försökt med manglans och med is. :rofl:

Har för mig att man kan använda något som är fett och smörja på, detta gör att kådan blir lättare att bara borsta bort sedan!

Ha på rejält med olja (typ matolja) och låt det sitta ett tag och tvätta sedan bort med shampo. Då får du bort det mesta av kådan åtminstone.

Liknande trådar

Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
543
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
519
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 391
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 332
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka