Kämpahäst med stel pilot

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkar som jag kommer sitta på min vackra svarta pärla ett tag :love:
Men i går fick stackarn kämpa med en pilot där någon kört ner ett stålspett i ländryggen, idag har sagda pilot en hysterisk träningsvärk

Vi ska rida ett dressyrprogram under vårterminen är det tänkt. Vi brukar göra så att vi gör det i samband med teorilektionen. Då rider halva gruppen (fyra st) och övriga får ge bedömning på ritterna. Veckan efter byter man så resterande fyra rider och de andra fyra dömer. Jättebra och lärorikt.

Därför kommer vi ha lite specificerade övningar på delar av programmet. Igår var det programdelar i trav med mycket fokus på hörnpasseringar. Uppridning på medellinjen, snett igenom (i både trav och fri skritt) vända över ridbanan och så fick vi även träna på rida 20-metersvolten i trav. Den ska vi öva på i galopp nästa veckan, det blir spännande :rofl:

Jag måste komma på någon bra lösning på min stela ländrygg, kan ju inte gå till kiropraktorn/akupunktören varje vecka O_o. Men det är ju bara då jag känner mig hyfsat rörlig.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok En klassisk men väldigt nyttig ridövning är att sätta upp fyra koner och rida i ett romb-spår aka Ruter Ess (Eller är det bara en...
Svar
0
· Visningar
456
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp