Kämpar på

Jag borstar tänderna varje dag nu, eller nästan i varje fall. Kanske inte alla tänder men de flesta i alla fall. Målet är att jag ska kunna borsta alla tänder varje dag, minst en gång.

Och så städar jag en kvart om dagen. Undantaget är när boendestöd kommer. Då håller vi igång med olika saker i två timmar. Jag funderar på om jag borde säga upp boendestödet. Förvisso finns en social aspekt i det hela som jag inte får på annat sätt, men de senaste tre veckorna har jag känt att "jag kan själv" med saker som varit svåra för mig. Men tänkte i alla fall montera en kattlucka med boendestödet, nästa gång. Den har varit en surdeg i över ett halvår som jag inte kommit till skott med. Sen kanske jag klarar mig?

Och så kämpar jag på med terapin. Jag är fortfarande osäker på om min fobi kommer att bli bättre. Har gått 8 gånger nu av maximalt 40 gånger.

Och så fortsätter jag att söka jobb. Igår lämnade jag in en spontanansökan igen.

A-kassan har för övrigt fortfarande inte hört av sig. Jag vet fortfarande inte vad jag kommer få. Och det har hunnit gå nästan två månader. Pengarna på lönekontot är slut sedan en tid. Jag lever av besparingar och försöker sälja saker. Har lyckats sälja ett par ridbyxor och ett par designermuggar. Alltid något.
 

Och en del klarar man, annat inte. Tyckte mitt hem var en sanitär olägenhet när jag inte städade. Ändå förmådde jag inte att göra något åt det. Ogräsen klarar jag heller inte av att hålla borta. Jag har hela sommaren haft "rensa spaljerabatten" på min to-do-lista och det är ändå inte gjort. Mycket annat är heller inte gjort. Men min förmåga räcker inte längre.
Så är det ju ibland. Jag har lämnat mitt trädgårdande till alldeles för sent, och det är okej det också. Då får man prioritera. Djuren först för mig, Alltid, och med det kommer ju jobbet också för annars kan jag inte ta hand om dem... sedan räknar en ned och försöker så gott en kan. :)

Edit; sedan vet jag att jag ser ut som en jäkla lufs ibland, och det är okej, att mitt hus inte är så välstädat som jag skulle vilja och att det växer alger på akvarieväxterna. Att min diet är åt fanders, men nåja.. En får välja sina strider. Jag tycker du gjort enorma framsteg!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 084
Senast: Wingates
·
  • Artikel
Dagbok Jag är trött jämt. Och veckan som varit var lite strulig. I tisdags var jag tvungen att tappa upp honung på burkar. Det tog sin tid så...
2
Svar
32
· Visningar
4 955
Senast: Luff
·
  • Artikel
Dagbok Jag lyckas inte gå promenad varje dag. Det blir i bästa fall någon enstaka gång i veckan. Jag lyckas inte borsta tänderna varje dag...
Svar
15
· Visningar
737
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har gått 11 gånger hos den nya psykologen. Under tiden har i princip inget blivit bättre, mer än att jag klarar av att borsta...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 109
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp