Känslig mage - vilket foder?

Sofie.S

Trådstartare
Har en ragdoll kattunge (född i feb) och hennes mage mår verkligen inte bra.. Hon är lös i magen och fiser väldigt mycket. Hon är uppfödd på fodret Royal Canin. Eftersom vår Maine Coon alltid har ätit fodret Kitty så har hon också fått äta det.

I övergången när vi blandade Kitty och RC så blev våran stora katt lös i magen men är nu stabil. (Har aldrig vart lös i magen innan) Men vår lilla är fortfarande lös i magen så jag antar att jag måste byta foder?

Anledningen till att vi har Kitty är för att det alltid har funkat förut. RC är jag inte så sugen på att köpa, dels att det är det absolut dyraste fodret och de fortsätter ständigt att höja priset. Hade det till hundarna men bytte på grund av den ständiga höjningen.

Vad köper ni för foder? :)
Blev rekommenderad av en personal att köpa Bozita eller IAMS.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
1 824
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 384
Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 360
Senast: niardasp
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 036
Senast: Lillebjörn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp