Kära Örebroare, ja för all del ni övriga med...

IngelaH

Trådstartare
Med anledning av min födelsedag härom dagen, funderar jag på en minibuketräff hemma hos mig nån dag, kväll om/när det passar. Eller iofs... behöver inte vara pga min födelsedag heller, utan helt enkelt för att jag känner mig lite bukesällskapssjuk, så jag kan ta mig i kragen o göra ngt av mitt liv igen.

Härom dagen frågade brorsan mig om han kunde få låna min bil. Så jag skyndade mig ut för att röja ur det värsta... sommardäcken i kofferten o navkapslarna i baksätet.... eh... (hur kunde det bli så) kunde jag inte göra så mkt åt.

Men jag kom på nu att min ridhjälm och en hovkrats kommit fram från kofferten o ligger på framsätet (allt annat hästigt tror jag hamnade på soptippen i Mellringe eftersom ingen vill ha fräscha, hela grejer om de inte tillhör något klatchigt märke). Så något tecken är det väl på att jag kanske borde ta tjuren vid hornen igen. Därför tycker jag att lite bukesnack med "tapas" (enklare plockmat ska jag nog kunna knåpa ihop. Jag är en hejare på att koka té o pastavatten!) och/eller fika vore najs.

Vad säger ni, finns det något gäng som mot förmodan skulle vilja hänga på och titta in hemma hos mig?
 
Jag är på! :) Möjligen även Lilltassen, beroende på när det blir.

Jag är öppen för alla dagar/kvällar då jag har haft kompledigt sedan mitten av oktober och har kompledigt till 1 februari. Senare får det bli en knöligare diskussion... o pusslande.
 
Jag är tyvärr lite långt bort och har bilkrångel för närvarande men ville säga STORT GRATTIS i efterskott! @IngelaH

Alla tummar upp för Buke-träff, det är enormt trevligt! :up:
 
Med anledning av min födelsedag härom dagen, funderar jag på en minibuketräff hemma hos mig nån dag, kväll om/när det passar. Eller iofs... behöver inte vara pga min födelsedag heller, utan helt enkelt för att jag känner mig lite bukesällskapssjuk, så jag kan ta mig i kragen o göra ngt av mitt liv igen.

Härom dagen frågade brorsan mig om han kunde få låna min bil. Så jag skyndade mig ut för att röja ur det värsta... sommardäcken i kofferten o navkapslarna i baksätet.... eh... (hur kunde det bli så) kunde jag inte göra så mkt åt.

Men jag kom på nu att min ridhjälm och en hovkrats kommit fram från kofferten o ligger på framsätet (allt annat hästigt tror jag hamnade på soptippen i Mellringe eftersom ingen vill ha fräscha, hela grejer om de inte tillhör något klatchigt märke). Så något tecken är det väl på att jag kanske borde ta tjuren vid hornen igen. Därför tycker jag att lite bukesnack med "tapas" (enklare plockmat ska jag nog kunna knåpa ihop. Jag är en hejare på att koka té o pastavatten!) och/eller fika vore najs.

Vad säger ni, finns det något gäng som mot förmodan skulle vilja hänga på och titta in hemma hos mig?

Japp, det låter som ett trevligt initiativ.
 
Med anledning av min födelsedag härom dagen, funderar jag på en minibuketräff hemma hos mig nån dag, kväll om/när det passar. Eller iofs... behöver inte vara pga min födelsedag heller, utan helt enkelt för att jag känner mig lite bukesällskapssjuk, så jag kan ta mig i kragen o göra ngt av mitt liv igen.

Härom dagen frågade brorsan mig om han kunde få låna min bil. Så jag skyndade mig ut för att röja ur det värsta... sommardäcken i kofferten o navkapslarna i baksätet.... eh... (hur kunde det bli så) kunde jag inte göra så mkt åt.

Men jag kom på nu att min ridhjälm och en hovkrats kommit fram från kofferten o ligger på framsätet (allt annat hästigt tror jag hamnade på soptippen i Mellringe eftersom ingen vill ha fräscha, hela grejer om de inte tillhör något klatchigt märke). Så något tecken är det väl på att jag kanske borde ta tjuren vid hornen igen. Därför tycker jag att lite bukesnack med "tapas" (enklare plockmat ska jag nog kunna knåpa ihop. Jag är en hejare på att koka té o pastavatten!) och/eller fika vore najs.

Vad säger ni, finns det något gäng som mot förmodan skulle vilja hänga på och titta in hemma hos mig?

Grattis i efterskott Ingela - och jag hänger gärna på om det funkar (beror på dag etc) :-).

/Lizzie
 
Vad glad jag blir :) Och vi behöver inte bara prata häst, utan vi kan prata väder vind, speedejting, ömma liktornar och grannarnas kamppudel.. Eller bara häcka i soffa o på stolar o bara vara en stund.

För som någon skrev. Jag behöver också utöka mitt umgänge igen.
 
Synd att jag har fullt upp dom närmsta veckorna. Kommer loss först andra helgen i februari annars hade jag gärna kommit på Buketräff! Örebro är ju bara 50 min bort med tåg!
 
Synd att jag har fullt upp dom närmsta veckorna. Kommer loss först andra helgen i februari annars hade jag gärna kommit på Buketräff! Örebro är ju bara 50 min bort med tåg!

Men blir det najs, kan vi ju ha en "bukejunta" då o då. Jag bor ju som sagt GANSKA centralt. Om någon kan lokalisera Krämaren, Änggatan, coop nära, Sveaparken/Sveaskolan - hem till mig Södermalmsallén ;) (Om någon hellre tänker Atlas Copco/AVOS och Tullängsskolan, så är man också på rätt håll.)
 
Oh eftermiddagen den 24 kan jag nog! Visst är det en söndag?

Då åker särbon hem och passerar Örebro vilket gör att jag troligtvis kan åka med honom! Kanske någon av er kan köra mig till stationen i Örebro efteråt?
 
Oh eftermiddagen den 24 kan jag nog! Visst är det en söndag?

Då åker särbon hem och passerar Örebro vilket gör att jag troligtvis kan åka med honom! Kanske någon av er kan köra mig till stationen i Örebro efteråt?

Jag vet inte exakt var IngelaH bor i förhållande till mig, men om det är så att jag behöver ta bilen kan jag köra dig till stationen.

Så, @IngelaH, var bor du? :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp