Kajjer i skorsten

cowgirl81

Trådstartare
Har problem med dessa jäkla fåglar, de för ett oväsen så hela huset vibrerar. Nån som vet hur jag blir av med dem. Har provat skrämma de, men de kommer tillbaka ganska snabbt.
 
Nät över skorstenen är ett måste. Cd-skivor satta som ett vindspel har endel blivit hjälpta av och likaså rovfåglar (finns som plastattrapper som sätts på stolpe eller som "flyger" i ett spö. Det finns också siluetter som sätts på fönster men de hjälper knappast mot större fåglar, mer mot småfåglar som flyger in i fönstren annars) men de är smarta så ska det hjälpa måste grejerna röra sig och flytta sig men det viktigaste är att hindra dem fysiskt. Inte bara för ljudets skull utan för att de förstör skorstenen.
 
Håller med de andra. Nät är det enda som hjälper.
När jag var i tonåren hade vi tre kajor som trillat ned i skorstenen till öppna spisen samtidigt. När vi vred på spjället så puttade de ned varandra och ramlade ner så vi kunde fånga dem och släppa ut dem.

När vi hyrde ett hus för en 10 år sedan så fastnade en uggla i skorstenen. Jag höll på att röka ihjäl den stackarn innan jag märkte att den satt fast där. Vi lyckades putta upp den ur skorstenen underifrån med hjälp av ett sånt där böjt elrör. Den flög till synes oskadd därifrån. Efter det satte hyresvärden nät i skorstenen. Så inte bara kajor kan fastna
 
Håller med de andra. Nät är det enda som hjälper.
När jag var i tonåren hade vi tre kajor som trillat ned i skorstenen till öppna spisen samtidigt. När vi vred på spjället så puttade de ned varandra och ramlade ner så vi kunde fånga dem och släppa ut dem.

När vi hyrde ett hus för en 10 år sedan så fastnade en uggla i skorstenen. Jag höll på att röka ihjäl den stackarn innan jag märkte att den satt fast där. Vi lyckades putta upp den ur skorstenen underifrån med hjälp av ett sånt där böjt elrör. Den flög till synes oskadd därifrån. Efter det satte hyresvärden nät i skorstenen. Så inte bara kajor kan fastna
När vi precis hade flyttat hit (och alltså inte hade satt nät på skorstenen än) ramlade en småfågel ner i en pipa och kunde inte ta sig upp igen. När köksfläkten sattes igång maldes den :cry: Så jävla vidrigt! Jag kommer aldrig glömma det ljudet.
 
När vi precis hade flyttat hit (och alltså inte hade satt nät på skorstenen än) ramlade en småfågel ner i en pipa och kunde inte ta sig upp igen. När köksfläkten sattes igång maldes den :cry: Så jävla vidrigt! Jag kommer aldrig glömma det ljudet.
Åh fy vad hemskt. Stackars liten och det lär väl inte ha varit så enkelt att få fläkten ren efter en sådan olycka.
 
Nät finns, men de drar i de så det skallrar och dånar i huset. Låter som om de river skorsten. Varken cd-skivor eller attraper funkar på de. Har provat.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft en arbetsterapeut på plats för att hjälpa mig med min hjärntrötthet och hur jag ska hantera mitt arbete på den nivå jag...
Svar
18
· Visningar
855
Senast: BernT
·
Hemmet Jag hade ute en snickare igår för att få offert på ett bygge av en trappa på utsidan av (längs med) huset. Höjden där den slutar är ca 2...
Svar
18
· Visningar
1 103
Senast: bettysmatte
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 474
Senast: verser
·
Juridik & Ekonomi I samband med en operation kommer jag att bli sjukskriven c:a 1-2 månader beroende på hur snabbt återhämtningen går. Det känns väldigt...
Svar
0
· Visningar
364
Senast: enough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp