käkrem med spännen på båda sidor - finns det?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eiwo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 655
E

eiwo

Jag har ett träns där käkremmen är 'lös', den har alltså spännen i båda ändar så den går att plocka bort helt. Igår lyckades hästen ha sönder just käkremmen :( Har försökt hitta en ny, men vet inte vad jag ska söka efter? Heter det något speciellt? Vill helst inte behöva köpa ett nytt träns då det jag har är underbart. Någon som vet om det ens finns att köpa löst, eller måste man i så fall fixa det hos till exempel sadelmakare? :)

Sv: käkrem med spännen på båda sidor - finns det?

Tror Döbert har lösa käkremmar men det är förmodligen billigare att fixa hos en sadelmakare.

Kolla med travshoppar, de kan ha en del lösa remmar.
Men antagligen är det lättast att fixa hos sadelmakare :)

H**ks säljer iaf diverse träns med lös käkrem, kanske värt att kolla om de säljer "käkrem utan träns" också? :)

det är ett Dyon jag har och har inte lust att köpa ett nytt, enligt en återförsäljare jag pratade med säljer de inte bara käkremmar :)

Alla andra: tack för tipsen :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
831
Senast: Lillefrun
·
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
453
Senast: co-SMAD4
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 417
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma