Kalciumindikator?

Ardennern

Trådstartare
Vilka erfarenheter har ni av det? Har läst att man via en sådan kan få reda på när fölning är nära förestående. Hur tillförlitlig är den? Och vart köper man en sådan?

Mycket tillförlitlig. Finns på Svevet bland annat
Angående refraktometer - Jag tror att det är olika med stona om den går att använda för att "förutspå" när det är dags för fölning. På mitt förra sto fungerade det inte. Hon hade en snabb stegring och "slog i taket", dvs över 30 en hel vecka före fölning... När hon väl fölade hade värdet sjunkit till drygt 20. Så jag har inte använt den för det syftet, men väl för att avgöra om jag bör göra foalcheck pga låg halt. Kalciumindikator har jag inte provat.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
502
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Jag behöver era råd inför en förestående separation och flytt. Funderar kring vilken boendeyta som är rimlig att tänka sig som singel...
Svar
19
· Visningar
1 054
Senast: tomte
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 317
Senast: Murray
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 580
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka