Bukefalos 30 år!

Fiorano

Trådstartare
Tänkte börja skriva upp i någon sorts kalender lite kort vilket jobb hästen gjort för dagen och hur den känts. Hade velat ha en kalender med god översikt där en ändå har visst utrymme att skriva nån rad.

Inte stallboken, vill ha nåt lite rejälare, kanske med hård pärm och A4? Vill inte heller ha em app för då tappar jag översikten.

Nån som skriver ner på det viset och har tips?

Jag gör familjekalendrar hos smartphoto.
Där kan man ha både namn och foto på hästarna. Min sambo får en till sina hästar och jag har en till mina. Stående julklapp här 😄
Man får plats att skriva lite kort och dessa kalendrar hänger i stallet så man kan skriva direkt efter ridtur.
Sen använder jag också one note på datorn. Där har alla hästarna en egen sida med utförligare dagbok, anteckningar från träningar, träningschema, foderstater, veterinärt m.m.

Jag använder en 10-årsdagbok. Extra intressant när man skrivit några år och kan se tex vädret eller när hästen börjar fälla.

Personlig almanacka finns ju också.
Jag använder den på jobbet, älskar den! Blir ofta retad för att jag använder pappersalmanacka och inte Outlook, men det bjuder jag på 😁

Jag har en familjekalender man hänger på väggen, väldigt smidigt och lätt att överblicka men begränsar med skrivutrymme och jag slänger den varje år.
Har försökt komplettera med stallkalendern men tyckte det funkade bättre när jag bara hade en häst.

Tänkte börja skriva upp i någon sorts kalender lite kort vilket jobb hästen gjort för dagen och hur den känts. Hade velat ha en kalender med god översikt där en ändå har visst utrymme att skriva nån rad.

Inte stallboken, vill ha nåt lite rejälare, kanske med hård pärm och A4? Vill inte heller ha em app för då tappar jag översikten.

Inte det billigaste kanske. Men jag designar egen från personlig almanacka. Men den är mindre än A4. Minns inte om de har A4 som största storlek...

Appropå det så måste jag beställa en till nyförvärvet nu 🙂

Tack för denna tråden förresten. Beställde nya till hästarna i morse. Hade nog glömt ett tag till annars.
Såg att personlig almanacka har A4 och A5. Men jag köper deras "mellan" för jag gillar det formatet.

Jag gör familjekalendrar hos smartphoto.
Där kan man ha både namn och foto på hästarna. Min sambo får en till sina hästar och jag har en till mina. Stående julklapp här 😄
Man får plats att skriva lite kort och dessa kalendrar hänger i stallet så man kan skriva direkt efter ridtur.
Sen använder jag också one note på datorn. Där har alla hästarna en egen sida med utförligare dagbok, anteckningar från träningar, träningschema, foderstater, veterinärt m.m.
Tack för tipset om fotokalendrar!
Det blev en kökskalender till varje häst att ha i stallet, och en familjekalender inomhus.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka