Kall hyra resp.varmhyra

I

Ivo

Hejsan!

Skulle någon kunna förklara begreppen kallhyra reps. varmhyra på ett lite enklare och kortfattat sätt?

Tack på förhand

Sv: Kall hyra resp.varmhyra

Kallhyra är det man betalar för själva stallplatsen/hagen. Alltså inte foder och tjänster inräknat

Jo, precis. Det var så jag uppfattat det som. Sen i vissa stall erbjuder dom kallhyra med fodring, mockning och hela faderullan. Men tack för svaret jag ville bara få det bekräftat. :D

kallhyra är det du betalar oavsett om din häst står på bete, eller om du inte ens har häst just nu men vill ha boxen. dvs. "om box hyra"

Liknande trådar

Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
868
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 648
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 896
Senast: Ceta
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 954
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bergsyra
  • Ormbett