Bukefalos 28 år!

Kalla händer

Takire

Trådstartare
Jag får kalla händer när jag sitter vid datorn, håller på med mobilen som nu eller ligger och läser.

Det tips jag fått förut är att ha handledsvärmare, men jag har inte provat då det brukar göra ont att ha något som sitter lite tajtare runt handlederna. Finns kanske handledsvärmare som sitter bra och löst? Andra tips?


Det slog mig nu att det är relativt kallt i lägenheten så ska kolla om det går att vrida upp värmen mer på elementen! I så fall kanske det räcker i alla fall för bokläsning och mobilsurfande. Vid tangentbordet lär händerna bli kalla oavsett.
 
Jag får kalla händer när jag sitter vid datorn, håller på med mobilen som nu eller ligger och läser.

Det tips jag fått förut är att ha handledsvärmare, men jag har inte provat då det brukar göra ont att ha något som sitter lite tajtare runt handlederna. Finns kanske handledsvärmare som sitter bra och löst? Andra tips?


Det slog mig nu att det är relativt kallt i lägenheten så ska kolla om det går att vrida upp värmen mer på elementen! I så fall kanske det räcker i alla fall för bokläsning och mobilsurfande. Vid tangentbordet lär händerna bli kalla oavsett.
Jag köper billiga "magic gloves" och klipper av fingertopparna.
253859399_410774520717492_1916446544069798198_n.jpg
 
Jag har fått kass cirkulation och har köpt jättesköna tunna men värmande fingervantar med öppna fingertoppar via någon fb-annons. De heter onecompress. Jättenöjd.

Annars skulle jag kolla handledsvärmare i ull. De brukar inte vara tighta och merinoull är inte stickigt alls. Tovade är inte heller gjorda för att sitta tight.
 
Jag har fått kass cirkulation och har köpt jättesköna tunna men värmande fingervantar med öppna fingertoppar via någon fb-annons. De heter onecompress. Jättenöjd.

Annars skulle jag kolla handledsvärmare i ull. De brukar inte vara tighta och merinoull är inte stickigt alls. Tovade är inte heller gjorda för att sitta tight.

Förra året funderade jag på att köpa just handledsvärmare i merinoull, men var väl för sparsam! Ska kolla om personen säljer handledsvärmare i år med 🙂.
 
Jag använder handledsvärmare av märket Houdini. De sitter inte hårt. Mjuka och sköna. Förväxla inte handledsvärmare med handledsstöd.
 
Jag använder handledsvärmare av märket Houdini. De sitter inte hårt. Mjuka och sköna. Förväxla inte handledsvärmare med handledsstöd.
Det gör jag nog inte! Om jag inte har helt fel bild av vad ett handledsstöd är förstås 🙂.
 
Jag tror ju det. Handledsvärmare sitter nämligen inte hårt. De är mjuka.
Jag googlade och det är inte handledsstöd jag tänker på. Men jag googlade på handledsvärmare också och visst ser de ut att sitta mjukt.

Jag kan ju ha vanliga fingervantar t.ex. men har någon gång provat elastiska handledsvärmare som gjort ont, även om de inte suttit jättehårt. Men de som jag googlar fram ser ut att sitta löst som sagt. 🙂.
 
Jag googlade och det är inte handledsstöd jag tänker på. Men jag googlade på handledsvärmare också och visst ser de ut att sitta mjukt.

Jag kan ju ha vanliga fingervantar t.ex. men har någon gång provat elastiska handledsvärmare som gjort ont, även om de inte suttit jättehårt. Men de som jag googlar fram ser ut att sitta löst som sagt. 🙂.

De jag haft har inte varit elastiska.
 
... det visade sig att jag hade en vädringslucka öppen ovanför ena fönstret
:o. Efter att jag stängde den är problemet med kalla händer vid mobilsurfande och bokläsning borta 🙃. Så fånigt alltså. Men ganska bra.
 
Jag får kalla händer när jag sitter vid datorn, håller på med mobilen som nu eller ligger och läser.

Det tips jag fått förut är att ha handledsvärmare, men jag har inte provat då det brukar göra ont att ha något som sitter lite tajtare runt handlederna. Finns kanske handledsvärmare som sitter bra och löst? Andra tips?


Det slog mig nu att det är relativt kallt i lägenheten så ska kolla om det går att vrida upp värmen mer på elementen! I så fall kanske det räcker i alla fall för bokläsning och mobilsurfande. Vid tangentbordet lär händerna bli kalla oavsett.
Handledsvärmare brukar sitta löst, speciellt om man köper dem lite stora :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 546
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 642
Senast: Tofs
·
Övr. Hund Vad använder ni för promenadkläder under hösten/vintern? Börjar bli dags för mig att handla in nya kläder inför kallare årstiden och...
Svar
16
· Visningar
1 583
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ inatt fick jag sån plötslig attack. låg i sängen o skulle sova -- så blev jag så jätteillamående o konstig i kroppen.. började...
Svar
17
· Visningar
2 000
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp