A

Aniie

undrar om det är någon som träna och tävlar kallblod i lättare klasser hoppning? (90-1m) eller vet ni någon ? skicka gärna bilder.
 
Sv: Kallblod

Jag gör det med vår fjording... har inga bra bilder nu men kanske lägger in senare.
 
Sv: Kallblod

Jag har precis börjat hoppträna med min kallblodstravare, än så länge har vi bara hoppat runt 70 cm, men vi har nog kapacitet att kunna hoppa kring 1 meter.
Men när vi kommit igång på riktigt sen så ska vi ut och tävla :)
 
Sv: Kallblod

Min systers medryttar häst(nordsvensk)
hoppar med Emma-lena 115cm utan problem..:love
 
Sv: Kallblod

Vad spännande med kallblod på "storhästtävlingar"! :) Har nog aldrig sett det faktiskt tror jag, bara på ponnytävlingar!
 
Sv: Kallblod

Jag har vart ute ganska mycket med min kallblodstravare Uxbjärs Tiller nu 17 år.

Vi har tävlat mest 90cm men har vart ute på en del 1m också.

Har mest kort från terrängträning de andra är så suddiga..

Lger37mindre.jpg


Lger142mindre.jpg


Positiv... ;)
U-Tiller


Suddiga..
U-Tiller


http://s11.photobucket.com/albums/a164/U-Tiller/?action=view&current=Tillerhopp3.jpg
 
Sv: Kallblod

gud vilken vacker häst du har ;) är han en fd travare? hur hög är han ? lär då säga att han är sjukt vacker :D
 
Sv: Kallblod

Aniie skrev:
gud vilken vacker häst du har ;) är han en fd travare? hur hög är han ? lär då säga att han är sjukt vacker :D

Jepp han är fd travare.
Han är inte så hög ligger på ca 1.50..
Skulle säkert gå att mäta ner om man ville men det har jag inget intresse i.

Är ganska kul att komma iväg på tävlingar för man är lite udda å man stjäl showen lite granna :angel:
 
Sv: Kallblod

Tiller skrev:
Jepp han är fd travare.
Han är inte så hög ligger på ca 1.50..
Skulle säkert gå att mäta ner om man ville men det har jag inget intresse i.

Är ganska kul att komma iväg på tävlingar för man är lite udda å man stjäl showen lite granna :angel:

så du tävlar på storhästklasser ;) gud va roligt.
jag funderar på att skaffa mig ett kallblod då jag älskar grövre hästar ;D
 
Sv: Kallblod

Aniie skrev:
så du tävlar på storhästklasser ;) gud va roligt.
jag funderar på att skaffa mig ett kallblod då jag älskar grövre hästar ;D

Ja dom är härliga hästar!! :)

Jag gillar lite grövre hästar av lättare modell, eller ja typ som Tiller. Kallblod men ändå så lätt i kroppen, snabb och svängbar! ;)
 
Sv: Kallblod

Jag vet många som tävlar fjording i hoppning, som ponny resp stor häst, i de klasser du nämner. Själv är jag dock inte en av dem eftersom jag är alldeles för feg.. :angel:
Fjord-SM i hoppning går väl i 1 m, så det finns ganska många på den nivån.

En fd klasskamrat tävlade sin nordsvensk i hoppning för ngn månad sen, med vilket resultat vet jag dock inte..
 
Sv: Kallblod

Angely skrev:
Häftig pålle! :) Han var inte lite maffig!

Tack så mycket!! :)

Kan passa på att slänga in några till bilder från lägret, hoppas det inte gör nå´t :angel:

U-Tiller


Här var det brant vill jag lova!
U-Tiller


Ett till nerhopp
U-Tiller


Hittade en gammal bild från tävling åxå..
TessanpTiller2.jpg
 
Sv: Kallblod

... och manen bara flyger hit och dit! :D Underbart! :) Det måste vara mycket häst att rida, eller?
 
Sv: Kallblod

Angely skrev:
... och manen bara flyger hit och dit! :D Underbart! :) Det måste vara mycket häst att rida, eller?

njaa, han svarar jättebra för hjälperna, men kan vara ganska svårt att bla få han att spåra för han vill gärna slinka lite hit och dit emellanåt och lägga huvudet på sne och lite sånna grejer.
Han är väldigt positiv och vill gärna komma fram till nästa hinder så fort som möjligt. Vill absolut inte stå fint och vänta på sin tur om jag säger så :angel:
Han tyckte det här med terränghoppning var suuperkul ;)
 
Sv: Kallblod

Nawww, det märks ^^ Man ser verkligen glädjen ^^
 
Sv: Kallblod

HAn är verkligen läcker! Ser ut att ha en härlig action! :)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: zarmino
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
917
Senast: linlar1
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 602
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 155
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vabruari
  • Hiss och diss del 5
  • Påsk pepp

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp