Kallblodskriteriet

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Qvicka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 273

Qvicka

Trådstartare
Vår första sålda uppfödning slutade idag fyra i kriteriefinalen..!!:bump:
Han kvalade in som sista häst för två veckor sedan och jag hade ganska låga förväntningar inför dagen, sista pengen hade gjort mig mer än nöjd. Men så sköter han sig ordentligt i lopp för första gången och rekordsänker med över 3 sekunder och blir bästa svenska häst med en fjärdeplats!! Jag var så stolt så jag visste inte var jag skulle ta vägen...
Bara att svära lite mer över att mamma häst vägrade bli dräktig i år:devil:
Men mest av allt är jag bara såååå GLAD.:D

Sv: Kallblodskriteriet

Allmänt struligt lopp! Var på banan men åkte hem innan finalen :o Var så less, såg loppet på tv sedan. Men grattis till en fin placering! :bow: Det är en fin häst!

Ivarsqvick.JPG

Stort grattis! :bump:

Jätteroligt. Jag följer Qvadrigos avkommor, vi har oxå en.
Så bra han gick och snygg att titta på är han.

Grattis igen..:banana:

Tack tack! :D

Men är det ingen fler som blir i alla fall liiite irriterad på att all media bara riktar ljuset mot JOP? Visst att han var favorit, men de kan väl lyfta fram det roliga med att en oväntad häst går så bra?! Att vara bästa svensk är väl ingen dålig prestation??!

/ (syster & deluppförare) :bump:

för övrigt är det Qvicken som bäbis på min avatar =)

Grattis!

Ja visst är det väldigt dåligt. Lika alla reportrar som hela tiden ska säga att hästarna är efter Järvsöfaks, men om det är någon annan som vinner ett lopp så säger dom då inte vem den är efter......
Jag har inget direkt emot Järvsöfaks avkommorna, men de andra hingstarna kan väl få lite uppmärksamhet också:angel:

JOP hysteri är det alltid tyvärr, mycket trist! Är mycket mer intresserad av amatörtränarnas hästar!

På tal om Järvsöfaks avkommor fattar jag inte varför de ska höjas till skyarna bara för att dom är efter honom, med tanke på hur många ston han får så toppar han inte statistiken ändå bland avkommorna :crazy:

Ja visst är det rätt trist, det är väl roligare om andra också får komma fram. Både hingstar, uppfödare, amatörer... Som fler sagt, vore ju konstigt om Faksen inte hade en del bra avkommor med tanke på antalet ston. Bättre om fler får chansen att synas!

JOP hysterin... finns inga ord att beskriva hur tragiskt detta är! kan dom för guds skull lyfta fram någon VETTIG människa, tex. Håkan Åslund som tränar Lundås Emelie!?!

lite kuriosa..

Jag håller på att jobba på en intervjuserie till kallblodsavel.se

den kommer heta: "Att föda upp en klassisk vinnare"

...och kommer att bestå av intervjuer med uppfödare till hästar som vunnit sto eller öppna kriteriet och derbyt.

Jag kommer givetvis fokusera på mindre uppfödare och amatörer. är så mycket roligare att prata med sånna :)

JOP hysterin... finns inga ord att beskriva hur tragiskt detta är! kan dom för guds skull lyfta fram någon VETTIG människa, tex. Håkan Åslund som tränar Lundås Emelie!?!

ja, vilken otrolig insats de är att lyckas få fram ett så bra kallblodssto, som kan vara med och slåss i toppen. Det är absolut värt att uppmärksamma!

Kan bara hålla med, fram för lite ödmjuka personer! Det finns gott om såna som bättre representerar oss "vanliga". Både folk som kämpar med mindre medel, men ändå lyckas få fram hästar som är värda att uppmärksamma.
Låter som det blir en jätteintressant serie!

SM seger för ston, SM tvåa igår bakom Järvsöfaks och före Nordgubben, jag säger bara WOW :bow: Det märks att hon är märr såklart, hon är inte jämn i resultaten men vilken fantastisk märr!

Hon var så outstanding! JOP fick ju bannemig mana på faksen för att hon inte skulle dundra förbi honom också, vilket resulterade i 1200 i böter, drivning för JOP. vilken underbar häst hon är Emelie!

Hon skulle egentligen ha fått så otroligt mycket berömm för att hon var så bra, men jag har då minsann inte hört ett ord?!?! det är HEMSKT!

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 268
Senast: __sofia__
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 130
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Dags för terminens två sista ridlektioner, som skulle bli en dressyr och en hoppning. Till dressyren fick jag sitta på fina farbror...
Svar
0
· Visningar
452
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt... 2 3
Svar
49
· Visningar
13 024
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka