Källquists pad till bomlös sadel...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare nikkan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 273
N

nikkan

...nån som vet nåt om den? Pris, kvalité, tjocklek på inläggen....den ser ju ut precis som Torsions Equalizer men är tydligen mycket billigare. Berätta allt!:)

Köpte en beg. bomlös med tillhörande Grandeur-pad, men det visade sig vara en vanlig vojlock från Grandeur, inte deras bomlös-variant. Har lagt i tjockare inlägg + ska limma fårskinn på undersidan, tror det duger om man inte rider så hårt iaf. Men jag vill ha en riktig pad, fast jag har inte riktigt råd med 1500 el mer....:eek: (trodde ju jag köpt hela paketet redan liksom.....:( )

Blir jätteglad om nån vet nåt om Källquists!!!!:bow:

Sv: Källquists pad till bomlös sadel...

japp. jag har själv haft en källqvist pad här hemma på prov, kan säga att den åkte tillbaka på direkten.
padden glider, (tyget är felsytt) iläggen känns som "sensus skum" är säkert det oxå men en billig variant. (jag jobbar med madrasser och de billiga varianterna blir precis som vilket vanligt skumgummi som helst när det får kroppstemperatur.) iläggen var kanske 2-3 cm (?) men när man satt sig upp i sadeln så var det platt platt och platt. enligt min åsikt så blev det inte mycket kanal kvar att prata om. (jag själv är 160lång och väger 53-54kg, så det var inte min vikt som plattade till det :rofl: ) Så nej jag rekomenderar dig inte att köpa en sådan pad. (priset är 760,- har jag för mig..)

Själv så beställde jag en pad i från E-bay, det tog 5dagar att få hit den i från texas och totalt med frakt och allt så betalade jag 610,- och där kan vi kalla kanal! Och den glider inte det minsta!
samt att jag har beställt en haf pad för 950,- (+fraktkostnaden för detta..) som ska komma in till stall vr* nu i slutet på oktober..

jag har en sån o jag har fått lägga i mer ilägg då den sjönkihop så det blev platt jag köpte en yogamatta o klippte till o la in 3st extra ilägg då funkar den bättre men inte perfekt...
hästen har dock inte visat nåt obehag men då rider jag inte i den hela tiden heller utan bara ibland när vi är ute o lullar.

Okej....ska inte satsa på en sån då iaf!!! Tur att man har er på Buke att rådfråga....:) Får väl bli att spara ihop lite å rida lite lugnt i den "pad" jag har. (Den lämnar en torr rand efter ryggen, så det kan inte vara sååå illa iaf)

Tack för hjälpen!!!

Och du springsten....det vore intressant å se en bild på din superbra pad... :) Kan man hitta en likadan kanske? Vad heter den?

Och jag har hört att inte HAF e så bra heller....eller att inläggen är tunna. (har dock inte sett nån själv så jag vet inte)

Har klämt på den i butik, och är inte alltför imponerad. Paden i sig kanske funkar, men i så fall med andra ilägg. Precis som Springsten skrev så är de för tunna...dessutom kläms de ihop alldeles för lätt och ger då ingen avlastning alls.
Om du är lite händig kanske du kan köpa lösa ilägg (TN eller Skito Equalizer) och sy en pad till, då blir det ju lite billigare iaf :idea:

HAF-pad med Skito eller EQ ilägg ska visst vara det optimala...

Liknande trådar

Utrustning Jag har nu fått hem en bomlös sadel, köpt begagnad. Det är den bomlösa som finns på Hööks, och jag har fått med mig en pad, som också är...
Svar
15
· Visningar
2 671
N
Utrustning Stal tråden om Pfiff-sadeln lite kände jag, så jag startar en ny istället.:angel: Har köpt en beg. Pfiff med en Grandeur-pad, har...
Svar
6
· Visningar
1 160
Senast: Tofflan
·
Utrustning Hej. Nu har vi fått hem Knights bomlösa sadel och den är verkligen toppen :banana: Men så skulle jag vara lite "snål" och själv...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: mizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka