Sv: Kameloidtråd
Gud vilka fina kamelkillar!!!
Har alltid drömt om kameler, de är så fina och verkar vara så charmiga!
kl
Min farfar hade ett lamadjur på bete hos sig ett tag, när jag var runt 5 - 6 år. Jag tillbringade rätt mycket tid på hans bondgård som barn, sprang i hagarna och klappade på alla djuren, han hade hästar, en hingst ett tag, kossor, en tjur, får, katter, hundar, vildsvin, grisar, höns, katter, hundar, kaniner, gäss, påfåglar, illrar osv... men min favorit var helt klart lamadjuret Laban!
Jag brukade gå fram och pussa honom rätt på munnen

. Sen fick han en brödbit. Detta verkade Laban tycka var en fair deal.
Det var enligt farfar bara jag som kom undan med det... inte för att någon annan hade försökt, han spottade nämligen höger och vänster när saker inte föll honom i smaken. Farfars sambo var inte så förtjust i honom, han "roade" sig nämligen med att smyga fram och skrämma henne i hagen, med en vacker spottloska som avslut.

Jag fattade aldrig riktigt det där med att de spottade, det kunde ju inte vara så farligt tyckte jag. Var nog tur för mig att Laban var vänligt inställd till barn.
Han var väldigt fin, de är väldigt vackra djur tycker jag med de där enorma ögonen. Jag kommer ihåg att jag var väldigt ledsen när de lämnade tillbaka honom.
Har ett kort på en puss faktiskt, men inte på datorn... kanske om jag har lite tur lyckas jag hitta den!