Bukefalos 28 år!

K

katjaKaj

Jag är totalt värdelös på detta med kameror och köper det som är billigt. Kanske inte så bra med tanke på att två stycken billiga har pajjat under den senaste året. En samsung som kosta ca: 1.000:-.

Iallafall, nu vill jag ha en bra kamera som man kan ha i alla väder (de billiga har pajjat när jag varit i värmen eller i kylan) eftersom jag ska ha barn snart vill jag ha en bra kamera som tar både ok bilder och som inspelningen blir bra på.
Tittade lite i reklamblad igår och hittade en nikon p90 för nästan 4.000:- (där går verkligen min smärtgräns för en kamera!!) va tror ni om den?

Eller någon annan kamera som tar bra bilder och inte är sådär förfärligt dyr (alltså över 4.000:-). Eftersom jag är en riktigt amatör och tar bara bilder för mig själv och ingen annan vill jag inte ha en värsting grejj.

Va in på en eloktrinikaffär och frågade de lite men jag kände mig såå vilsen och dom försökte få på mig dyra saker.
 
Sv: Kamera

förr i tiden hade jag inte tvekat att säga köp en canon, men sen jag blev så besviken på min powershot sx100 så har jag ändrat uppfattning. jag tycker, att du bör se dig om efter en Panasonic Lumix DMC ZX1, borde går att få för 3300kr ungefär, den har bra zoom, är skarp och raktecknande, samt att det är ruggigt snabb på att fokusera :)
 
Sv: Kamera

Vill du ha en kompakt eller en systemkamera?

Jag har en Nikon Coolpix 7600 kompakt som är bra.
Både att fota och filma med. Vad en sådan kostar vet jag inte dock.
Bra fickformat på den också

Sedan har jag en Nikon D70S systemkamera också.
Den köpte jag av styvfar för 7500 så en sådan kostar ju lite mer.
 
Sv: Kamera

Jag har en Olympus mju SW1030. Tar helt ok bilder och filmar också ok. Tål att vara både under vatten, tappas, köras över med 100 kg och vara på sandstrand :-) Har för mig att den gick på drygt 3000 kr.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vilken kamera är bäst för hästfoton mellan canon och nikon? då tänker jag hästar som t ex hoppar så hästar i action. om canon vilken av...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: JeayL
·
Kropp & Själ Jag har nystartsjobb, vilket betyder att det är som ett vanligt jobb med vanliga anställningsvillkor förutom att arbetsgivaren får...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 690
Senast: Hyacinth
·
IT & mobiler Jag överväger att investera i en ny kamera då min nuvarande Nikon D3000 börjar kännas rejält seg och sliten. Jag är inte så haj på...
2
Svar
25
· Visningar
2 223
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp