Kameran "syns" inte

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare shosefine
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 194
S

shosefine

Ja, när jag kopplar i kameran så syns den inte i "den här datorn", det kommer inte upp ngt fönster med olika alt. ex: Överför filerna (osv, eller vad det nu brukar stå). Jag har installerat "software"-cd:n, men det händer ändå inget!

Canon Utilites finns installerat, men det programmet kommer inte heller upp, det händer INGENTING när jag har kopplat in den. Frustrerande.

Någon som vet?

Sv: Kameran "syns" inte

Testat att starta om datorn? Starta kameran? Finns det batteri i kameran? Har du kameran i rätt läge? (brukar mest räcka med att starta den)
Det kan inte vara nått fel på sladden? Funkar det i annan dator..?

Börja med att testa det enklaste först, dvs starta om datorn och sånt, sen gå vidare. Testa på annan dator, funkar det ffr inte, kanske dags för ny sladd? Är kameran gammal? Har det funkat innan som det ska?

Sladden är rätt, kameran står i rätt läge och jag installerade programmet igår (har då startat om den) ... Allting fungerar på en annan dator. Men ska testa att starta om den en gång till; utifall att.

Lite långsökt, men vilket operativsystem kör du? Windows versioner tidigare än XP brukar vara lite trixigt med drivrutiner :)

Ett tips är att skutta iväg och köpa en liten minneskortläsare som läser just din typ av minneskort! Då behöver man inte installera några drivrutiner till datorn!

Jag upptäckte för ett tag sedan att en sådan fanns inbyggd i min bärbara, efter bara sisådär tre-fyra år i min ägo :) Så om man har en bärbar kan det vara en god idé att kika lite extra :)

Nope, funkade inte fastän jag startade om datorn. Tusan.

Jag har ingen direkt koll på vilket operativsystem datorn har, heh, ska kolla upp det. Kan hända att det är tidigare än XP, men jag tvekar... Minneskortläsare verkar smart datorn är rätt gammal, så det finns inte.

nu framgår det ju inte vad det är för kamera men på flertalet canon kan man välja hur de ska agera vid inkoppling med dator, det ställer du in i kameran.

ska vi hjälpa dig på traven får du glatt ge oss hjälpen att hjälpa dig.. dvs vad har du för dator? vad har du för kamera?

En fråga har du använt "säker borttagning av maskinvara" när du är färdig, innan du dragit ut sladden?

Om det du inte har gjort det kan det vara det som är felet, gör man inte det kan minneskortet sluta fungera, likadant är det med tex usbminnen osv.

Jag vet inte vad det är för märke på datorn, mer än att det är en äldre stationär. Kameran är en Eos 350D.

"säker borttagning av maskinvara" har jag aldrig hört om, vad innebär det?

att du avslutar all kommunikation med enheten innan du rycker ut sladden..

Får du inte upp någon enhet för kameran i filhanteraren? Jag brukar få gå in i filhanteraren och en av de flyttbara diskarna är där som kameran syns när den är inkopplad. Sen är det bara att dubbelklicka på den som vilken annan enhet som helst.

Liknande trådar

Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 663
Senast: vtok
·
Hästvård Börjar bli väldigt frustrerad över våra problem med strålröta, har aldrig stött på såhär långvariga problem med det förut och skulle... 2
Svar
22
· Visningar
9 032
Senast: Skywalker
·
IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 838
Senast: lisa412
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38
  • Kriget i Ukraina, 2023 -

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka