Kameraväskor

Arrows

Trådstartare
Jag sökte och hittade två gamla trådar, men jag tyckte att jag trots allt kunde göra en ny.

Har varit systemkamera-ägare i lite drygt 2 år vid det här laget, är helt frälst och har fotat många bilder på den tiden.
Idag införskaffades ett Nikon D3100 paket där det bla ingår en väska.

Tyvärr är tanken att mitt 70-300mm ska sitta på min D3100 och då fick kameran inte plats i väskan, vilket var väldigt synd då väskan verkligen var snygg :( min gamla D40 och dens 55-200mm fick istället flytta in i den och lämnade den gamla, lite större men ack så fula väskan tom, och där fick D3100 flytta in med sitt stora objektiv + kitgluggen.
Har surfat runt efter en snygg lite större väska där min kamera + ett objektiv får plats men inte går det att hitta.

Tanken gick till att sy en egen, trots att jag alltid haft fysiskt slagsmål med alla symaskiner jag närmat mej. Men jag antar min egen utmaning och vi får se om jag syr någon.

Ja, lång text. Men det jag vill ha är en bildtråd på alla kameraväskor därute :laugh:. In med bilder :D

Sv: Kameraväskor

Jag har en Lowepro Fastpack 200.

fastpack200.jpg

(Bild från Cyberphoto)

Den sväljer en D7000 med monterat 18-200, ett 50/1.4 och en Sb-600 ELLER ett 12-24/4. Man får välja om man ska ha blixt eller vidvinkel alltså :p Eller så får man släppa ner blixten i fika-facket.
Men 70-300 är väl längre än 18-200 så det kanske blir tight...

Ska både jag och sambon ha med oss kamera kör vi en Lowepro 200AW.

vertex200.jpg

(Tack igen Cyberphoto)

Den rymmer två hus (D7000 + D300s) med varsitt monterat 18-200, två 50 mm (1.4 + 1.8), 12-24/4, ett Tamron 70-300 och ett 28-75, Sb-600, Sb-900, två mindre laptops (10 resp 13 tum). Och så kan man hänga på ett par stativ på utsidan. Och ändå finns det plats över :bump:

Mina kommer från Lowepro, men nästa kommer nog bli från Crumpler. Jag gillar deras form och funktion och bor dessutom väldigt nära en av deras butiker, vilket leder till mkt "fönstershopping"...

Har en från Crumpler Muffin liknar den tror att min är lite större kameran "ligger ner" står inte på objektivet. Den när super bra lätt att förvara kameran i och lätt att ta ur kameran. Kan bli lite trång om jag skall ha med ett objektiv extra och blixt. Men det går.
Har en även en ryggsäck från Crumpler som jag inte gillar direkt. Man måste ta av den och blir krånglit när man skall ha fram kameran lite snabbt. Men jätte bra om man skall bära långt.

KL.

En Crumpler har jag varit inne på, tittar faktiskt just nu på en som jag tycker såg bra ut. :)

Nog borde det väl finnas fler med smidiga och snygga kameraväskor? :)

Jag har DÖRR Icebreaker (Small).
Får plats med min Canon EOS 50D med objektivet 70-200/2,8 monterat (vilket var det viktigaste för mig) och sen finns det plats för annat. Massor utav fack!
Den har även fäste för stativ. Skyddsöverdrag, minneskortväska, batteriväska, hand/batterivärmare ingick också.

66363_1296820300_139067886.jpg

57919_1296819402_139067794.jpg

Den är väldigt bekväm att ha på sig måste jag tillägga! :D

Mer info om väskan: LÄNK

Senast ändrad:

Jag har en Lowepro Fastpack 200.

fastpack200.jpg

(Bild från Cyberphoto)

Den sväljer en D7000 med monterat 18-200, ett 50/1.4 och en Sb-600 ELLER ett 12-24/4. Man får välja om man ska ha blixt eller vidvinkel alltså :p Eller så får man släppa ner blixten i fika-facket.
Men 70-300 är väl längre än 18-200 så det kanske blir tight...

Jag har oxå Lowepro, fast en Fastpack 350 med plats för laptop. Ser likadan ut fast större. Har i den en Nikon D700 med 70-200 2.8 monterat, ett 28-75 mm, ett fast 90 mm, extern blixt, kabel till blixten, blåsbälg, putsdukar o en massa mer prylar. I det övre facket har jag extra minneskort, batterier, visitkort o sånt, plus en mössa, vantar, dricka, smörgås, muggar och lite block o penna. I sidofacket en termos kaffe.... och så får jag med mig laptopen i laptop-facket. Grymt bekväm att bära, vikten hamnar på rätt ställe.

*KL*

Jag har en Lowpro Computrekker AW. Inköpt för ca 1½ år sedan och tja.. får man inte plats med allt man behöver i den.. då har man mycket prylar :p Inte speciellt dyr heller, 1000 spänn, och sitter tokbra på min rygg (så länge jag inte har laptop i den..). Dessutom har den regnskydd, gott om förvaringsutrymme i locket och tja.. Allt jag behöver iaf.

40759_1274097159.jpg

I väskan där ligger en D80 med monterat 80-200/2,8.

KL

väldigt intressant med alla dessa väskor, jag klickade dock hem en väska igår får c*berphoto. :p

Nikon Golla hette den tror jag, tror absolut den är i lagom storlek för mej som gärna vill släpa med lite extra utan att ta med mej hela artelleriet ;)

vill dock jättegärna se fler väskor :laugh:

Jag har en Lowepro Fastpack 350 och är toknöjd med den. Jag får plats med Nikon D3 och ett antal objektiv, däribland 70-200. En blixt får jag också plats med.
Min man har en Kata-rygga, vet inte vad modellen heter men den sväljer ungefär lika mycket. Den sitter dock inte lika bra på min rygg.

SJälv kör jag med en Lowepro Slingshot, tycker den serien är lättare att ha att göram ed när man är mycket ute i farten som jag är, bara koppla loss lilla bandet och hala fram väskan på magen, så kan man öppna den i sidan som dåligger uppåt och bara lyfta upp kameran rakt ur.

börjar dock få lite väl trångt i min AW200, funderar på att uppgradera till en 300.

just nu innehåller den: Canon 7D + Batterigrepp, EF-S 15-85 IS, Sigma 50/1.4 HSM, Tamron 17-50/2.8, speedflash 580 EXII samt min ipad, lite krimskrams som visitkort och dylikt i lilla facket.

Ni som har ryggsäck till era kameror. Använder ni dom när ni är ute på stan, typ sightseeing eller så?

Ryggsäck för mig är ett stort varningstecken just för att det är mycket lättare för oärliga personer att stjäla ur dom.

Ska åka till Berlin i augusti och vill ha med mig kameran men det ska samtidigt vara smidigt att bära den, utan att någon klåfingrig person snor mina grejer.

Vad rekommenderar ni?
Har en Nikon D60 med 18-55, 50 och 55-200 objektiv.

Nackdelen (eller fördelen ur inbrottssynpukt:D) med min väska är att man inte får upp kameran snabbt ifall man skulle behöva. Utan man får först spänna upp ett klickspänne, sedan vika upp "kanten" som ligger över den första dragkedjan, sedan får man öppna en till dragkedja innan man kommer till själva kameran. Om någon skulle börja rycka i dragkedjan på min ryggsäck skulle jag genast känna det.

Finns bra produktbilder i länken på inlägg #6.

Det var så en kompis blev av med plånbok, pass och lite annat när hon var ute och reste. Dom skar helt enkelt upp ryggsäcken och plockade det dom kom åt.

Om jag inte är helt ute och cyklar nu så är du man?
Sambon har också en slingshot (tror det är en 300) som han är jättenöjd med. Men på mig hamnar remmen alldeles fel, annars hade jag gärna haft en sån jag med.

Ni som har ryggsäck till era kameror. Använder ni dom när ni är ute på stan, typ sightseeing eller så?

Har gjort det hittills, utan problem. Men då har jag alltid haft hunden med mig så jag går ganska säker :D En axelväska är ju lika lätt att slita åt sig, tänker jag mig.

Om jag inte är helt ute och cyklar nu så är du man?
Sambon har också en slingshot (tror det är en 300) som han är jättenöjd med. Men på mig hamnar remmen alldeles fel, annars hade jag gärna haft en sån jag med.

Samma problem här, remmen hamnar ovanför bysten och allt hamnar lite på sned på ryggen. Fick gå o hålla ner remmen hela tiden. Så nu köpte jag en ryggsäck i stället, oerhörd lättnad! Annars var jag supernöjd med min slingshot 300, utrymmesmässigt.

Jag använder ryggsäcken är jag skall gå längr sträcka. Det är oftast i skogen eller på holmar(öar) ute på sjön. I bland folk har jag alltid kameran i axelremsväskan. Nackedlen att man får ha stativet i handen när man går runt men det funkar.

Ska åka till Scandinavian photo och kolla på väskor. Det lutar åt en axelremsväska så pass stor att allt får plats + plånbok och pass, men ändå inte för klumpig. Bättre att ha en väska att ha koll på än släpa runt på handväskan också.

Vill gärna ha med kameran till Berlin men är rädd för att bli av med den men samtidigt kan jag inte tänka mig att fota med en kompaktkamera. Tycker dom är sega fast de kanske har blivit bättre på senare år.

Svägerskan har en Lumix med leica-objektiv och väldigt mycket zoom. En sådan skulle iofs vara ett alternativ men.....jag gillar min system :).

Man kan ju hoppas att Berlin är översållat av japaner. De brukar ha 2 kameror och en videokamera runt halsen och väldigt många i sällskap. Borde ju vara ett mer attraktivt byte för tjuvarna ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 205
Senast: cewe
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 249
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 598
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 070
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Pluggtråden
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur