Kamphund??

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Zippi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 123
  • Visningar Visningar 11 951
Sv: Kamphund??

Hade kanske dåligt ordval. Men det finns ju kamp och så finns det KAMP ;)

Om jag skriver "sedan finns det givetvis dom som med flit försöker plocka fram aggresiviteten i hundarna= dåliga hundägare" blir du nöjd då?! För jag tror du förstod vad jag menade första gången! ;)

Och ta nu inte upp träning av polishund för det är en helt annan sak än det jag syftar på!!! :D

Zippi skrev:
Hör ofta att jag har en kamphund, el Pitbull.
Tycker det är så tråkigt när folk har såna tråkiga åsikter. Jag har en Staffordshire Bullterrier pojk på snart 2 år.
Han är hur go och vänlig som helst, en riktig fjantis.
Men ändå säger folk att det är en kamphund, "Usch en sån hund"
Vad ska man göra åt detta, det måste ändras, finns så många fina raser som är stämplade till kamphund.

Här kommer en bild på min bebis:
chackeposeiskogen_orig_SE.jpg

Måste erkänna att jag tänkte så, och hade verkligen en extra stor respekt för "hundar av kampras". Men så träffade jag världens snällaste Staff, på alla sätt pålitligare och trevligare än många hundar av "bra" raser som jag har träffat. Så fördommarna flög all världens väg, så nu vill jag bara kidnappa en staff och gosa sönder! :love:

Dogon är ingen utpräglad kampras NEJ, det vore ganska värdelöst med tanke på att dom ska jaga i flock och bör komma överens med andra hundar, däremot härstammar dom från diverse kampraser som bullterrier och den utdöda fighting dog of cordoba, därför att den används även som catchdog och bör ha kamplust och muskler samt storlek.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 377
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 628
Senast: Otherside
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 392
Senast: Nota
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
12 241
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025