Bukefalos 28 år!

Kan de ta mina hundar?

Håller med Fio, det känns inte så seriöst.

Men om det är det, hur många hundar har du? Och vilka raser? Och hur rastas de vanliga dagar?
 
Jag har försökt hitta hundvakt men vet inte hur, men hunddagis vet jag inte om det finns här där jag bor

jag vill inte att de ska ta mina hundar eftersom jag inte vill att de ska komma till ett oseriöst hem där någon inte tar hand om de eller bryr sig om de :( jag har fyra hundar och de är blandraser, tre tikar och en hane i storlek liten. den äldsta (9 år) och näst yngsta har problem med tänderna och den yngsta har opererat ett öga så de är inte de vackraste hundarna och kräver väldigt mycket vård. Jag brukade inte jobba såhär förr men sen kunde jag inte hitta nya hem eftersom jag är rädd att oseriösa människor vill ha de... och hundvakt hittade jag ingen så min dotter sa att hon kunde komma förbi ibland, inte varje dag, men flera gånger i veckan. Jag vet att det inte är snällt emot hundarna att vara ensamma men de har varandra och jag försöker verkligen men det är inte så lätt...:(
 
Men du förstår väl att hundarna inte mår bra som de har det?

Att få komma ut var 6:e timme är för mig ett absolut lägstakrav. Det är inget liv för en hund att vara instängd hela dagarna och få komma ut så lite. Klart de är understimulerade och skäller.

Skällandet i sig kan innebära att du blir av med hundarna, men också att du blir vräkt eller får andra problem med boendet. De stör ju uppenbarligen grannarna och det är inte OK.

Jag tycker du ska tänka igenom din situation. Dina hundar mår inte bra och förtjänar bättre liv.
 
Jag har försökt hitta hundvakt men vet inte hur, men hunddagis vet jag inte om det finns här där jag bor

jag vill inte att de ska ta mina hundar eftersom jag inte vill att de ska komma till ett oseriöst hem där någon inte tar hand om de eller bryr sig om de :( jag har fyra hundar och de är blandraser, tre tikar och en hane i storlek liten. den äldsta (9 år) och näst yngsta har problem med tänderna och den yngsta har opererat ett öga så de är inte de vackraste hundarna och kräver väldigt mycket vård. Jag brukade inte jobba såhär förr men sen kunde jag inte hitta nya hem eftersom jag är rädd att oseriösa människor vill ha de... och hundvakt hittade jag ingen så min dotter sa att hon kunde komma förbi ibland, inte varje dag, men flera gånger i veckan. Jag vet att det inte är snällt emot hundarna att vara ensamma men de har varandra och jag försöker verkligen men det är inte så lätt...:(

Fast om man ska uttrycka det krasst så det du är rädd för - att de ska komma till ett hem där de inte tas om hand eller ägaren bryr sig om dem, det är inte så långt ifrån hur hundar upplever att vara själv 7-21, rastas snabbt och den sover matte. Även om du bryr dig massor om dem så i hundarnas ögon är de rätt övergivna.

Prova sätt upp lappar om hundvakt/dagmatte/rastningshjälp mot ersättning. Om det finns hunddagis är ju bara att googla.

Om du verkligen inte kan lösa det på annat vis än det är nu måste du nog tyvärr inse att du just nu inte kan ha hund/ar.
 
Det känns inte som en seriös tråd.
Man hoppas ju men säker är jag inte. Här i landet tex är det väldigt vanligt att de som har småhundar inte går ut med dom utan de får gå på låda inne (ungefär som katter) eller så köper man speciella underlag (de är så vanliga att till och med vanliga stormarknader har dom i sortimentet) och låter hunden göra ifrån sig där. Till och med jag som inte är hundmänniska alls anser det vara helt knasigt. Men det är hur normalt som helst. Till och med folk som jag annars anser vara helt nomala gör så med sina hundar.
 
Jag har försökt hitta hundvakt men vet inte hur, men hunddagis vet jag inte om det finns här där jag bor

jag vill inte att de ska ta mina hundar eftersom jag inte vill att de ska komma till ett oseriöst hem där någon inte tar hand om de eller bryr sig om de :( jag har fyra hundar och de är blandraser, tre tikar och en hane i storlek liten. den äldsta (9 år) och näst yngsta har problem med tänderna och den yngsta har opererat ett öga så de är inte de vackraste hundarna och kräver väldigt mycket vård. Jag brukade inte jobba såhär förr men sen kunde jag inte hitta nya hem eftersom jag är rädd att oseriösa människor vill ha de... och hundvakt hittade jag ingen så min dotter sa att hon kunde komma förbi ibland, inte varje dag, men flera gånger i veckan. Jag vet att det inte är snällt emot hundarna att vara ensamma men de har varandra och jag försöker verkligen men det är inte så lätt...:(
Nu kommer jag låta krass och kanske elak, men det är inget seriöst hem de är i nu heller. Det är ingen som tar hand om dem eller bryr sig om dem, när de är ensamma 07-21 varje dag och rastas en(?!) gång därefter. Se det ur hundarnas ögon, hur kul liv tror du de har i dagsläget?

Jag har omplacerat hund, det går att hitta jättebra människor som vill ta sig an även vuxna hundar, många kanske inte vill ha valpstadiet men är superbra ägare ändå.
 
Nu kommer jag låta krass och kanske elak, men det är inget seriöst hem de är i nu heller. Det är ingen som tar hand om dem eller bryr sig om dem, när de är ensamma 07-21 varje dag och rastas en(?!) gång därefter. Se det ur hundarnas ögon, hur kul liv tror du de har i dagsläget?

Jag har omplacerat hund, det går att hitta jättebra människor som vill ta sig an även vuxna hundar, många kanske inte vill ha valpstadiet men är superbra ägare ändå.
:bow::bow::bow:
 
Äger man djur ingår det att se till att de har det bra. Har man inte tid att ge dem den omsorg de behöver får man se till att någon annan ger den. Kan man inte få hjälp får man ge dem ett nytt hem. Varken djuren eller myndigheterna bryr sig om varför djuren inte får det de ska ha. Klarar du inte av att förändra nuvarande situation kan de mycket väl bli omhändertagna. Även om vi skaffar djur för våran egen skull så kan vi inte ge avkall på deras behov bara för att vi själva tycker så mycket om dem.

Det är inte roligt att bo granne med hundar som skäller. Har själv gjort det och det är jobbigt att inte kunna röra sig i sitt eget hem som man vill utan att skällandet går igång på andra sidan väggen.
 
Jag håller med Fio att det inte känns så seriöst utan mer som en provokation.

Men stället vi hämtade vår lilla omplacering på var precis sådär. Förutom att människan hade över 20 hundar i huset... Det luktade väldigt illa där kan jag säga. Hade vi haft råd hade vi köpt fler hundar bara för att få dem därifrån.
 
Jag håller med Fio att det inte känns så seriöst utan mer som en provokation.

Men stället vi hämtade vår lilla omplacering på var precis sådär. Förutom att människan hade över 20 hundar i huset... Det luktade väldigt illa där kan jag säga. Hade vi haft råd hade vi köpt fler hundar bara för att få dem därifrån.
Det förekommer, men sådana personer skriver nog sällan om det på nätet. De vet oftast innerst inne att de gör fel och skäms.

Vad det gäller ditt hundköp så hoppas jag att du anmälde. Att köpa hundar från sådana ställen löser inte problemet.
 
Det förekommer, men sådana personer skriver nog sällan om det på nätet. De vet oftast innerst inne att de gör fel och skäms.

Vad det gäller ditt hundköp så hoppas jag att du anmälde. Att köpa hundar från sådana ställen löser inte problemet.

Det behövdes inte då de redan var inblandade sen länge.
Hunden är renrasig, och det var alla de andra också. Ibland växer saker folk över huvudet och det är väldigt sorgligt.
 
Är du på riktigt ts? Omplacera hundarna . Inte svårt att hitta seriösa hem åt små hundar. Du måste väl ha någon självinsikt ? Testa själv att vara instängd i ett hus hela dagen från morgon till sen kväll. Utan att titta på tv läsa eller laga mat . Inte göra något. Sen sova ...
 
Jag har försökt hitta hundvakt men vet inte hur, men hunddagis vet jag inte om det finns här där jag bor

jag vill inte att de ska ta mina hundar eftersom jag inte vill att de ska komma till ett oseriöst hem där någon inte tar hand om de eller bryr sig om de :( jag har fyra hundar och de är blandraser, tre tikar och en hane i storlek liten. den äldsta (9 år) och näst yngsta har problem med tänderna och den yngsta har opererat ett öga så de är inte de vackraste hundarna och kräver väldigt mycket vård. Jag brukade inte jobba såhär förr men sen kunde jag inte hitta nya hem eftersom jag är rädd att oseriösa människor vill ha de... och hundvakt hittade jag ingen så min dotter sa att hon kunde komma förbi ibland, inte varje dag, men flera gånger i veckan. Jag vet att det inte är snällt emot hundarna att vara ensamma men de har varandra och jag försöker verkligen men det är inte så lätt...:(
Likväl som du skriver här kan du googla efter hunddagis/pensionat i ditt område. Blir ju förvånad om det inte skulle finnas nåt lämpligt. Jag själv anlitar en i mitt område de nätter maken och jag jobbar samtidigt så hunden inte ska behöva vara ensam för länge. Jag bor i Västernorrland. Försök titta på dig själv som hundägare och säg om du är seriös. Det är inte ok att ha hundarna på det viset som du har det och det är ditt ansvar att göra nåt åt det.
 
Jag har försökt hitta hundvakt men vet inte hur, men hunddagis vet jag inte om det finns här där jag bor

jag vill inte att de ska ta mina hundar eftersom jag inte vill att de ska komma till ett oseriöst hem där någon inte tar hand om de eller bryr sig om de :(

Dom är redan i ett oseriöst hem! OM detta nu skulle vara hämtat från IRL!
Känns mer som en trollprovokation. :meh:
 
Jag har försökt hitta hundvakt men vet inte hur, men hunddagis vet jag inte om det finns här där jag bor

jag vill inte att de ska ta mina hundar eftersom jag inte vill att de ska komma till ett oseriöst hem där någon inte tar hand om de eller bryr sig om de :( jag har fyra hundar och de är blandraser, tre tikar och en hane i storlek liten. den äldsta (9 år) och näst yngsta har problem med tänderna och den yngsta har opererat ett öga så de är inte de vackraste hundarna och kräver väldigt mycket vård. Jag brukade inte jobba såhär förr men sen kunde jag inte hitta nya hem eftersom jag är rädd att oseriösa människor vill ha de... och hundvakt hittade jag ingen så min dotter sa att hon kunde komma förbi ibland, inte varje dag, men flera gånger i veckan. Jag vet att det inte är snällt emot hundarna att vara ensamma men de har varandra och jag försöker verkligen men det är inte så lätt...:(
Vad skulle du själv tycka om att vara instängd så länge? Vet inte om du är på riktigt eller vill provocera, men ingen vettig människa har det på detta sättet. Du skriver att åtta ska du sova? Sova istället för att gå ut med hundarna?

Om de är instängda- var kissar de då alla timmar du är borta? Tror tråden är trolleri för om det var på riktigt borde ditt hem vara nerkissat vid detta laget.
 
Vad skulle du själv tycka om att vara instängd så länge? Vet inte om du är på riktigt eller vill provocera, men ingen vettig människa har det på detta sättet. Du skriver att åtta ska du sova? Sova istället för att gå ut med hundarna?

Om de är instängda- var kissar de då alla timmar du är borta? Tror tråden är trolleri för om det var på riktigt borde ditt hem vara nerkissat vid detta laget.

Jag hoppas verkligen att det är en trolltråd, men man kan aldrig veta. Finns många hundar som lärt sig gå på låda, det är mycket vanligare i vissa andra länder.
 
Jag hoppas verkligen att det är en trolltråd, men man kan aldrig veta. Finns många hundar som lärt sig gå på låda, det är mycket vanligare i vissa andra länder.
Jag hoppas verkligen det är troll..
Vilken vettig människa skriver att den ska sova istället för att gå ut ned hundarna
 
Är ganska övertygad om att det är en trolltråd, ny medlem och allt... De flesta som söker sig till riktiga hundforum är trots allt ganska intresserade av sina hundar, vill lära sig, ha svar på frågor de undrar över som har med HUNDEN att göra, inte om lagen kan ta dem om de missköts. De flesta som engagerar sig i sina hundar är också mer intresserade av att de ska ha det bra och vet lite mer än TS, om att hundar behöver gå ut mer än ibland...

Skulle det mot förmodan vara sant så kan vi bara hoppas länsstyrelsen gör sitt jobb vid sin återkomsten.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 050
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 789
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 160
Senast: Habina
·
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
20 257
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp