Kan det bero på leken?

Pettsson

Trådstartare
En av mina små har helt tvärt börjat sluta komam när jag visslar. Annars brukar båda två komma rusandes i full karuta... :crazy:

Nu är det bara en av dem som kommer, den andre går iväg då jag ska hämta honom. Så det slutar alltid med att jag får sitta och vänta ett tag.

Har funderat på om det kan ha med leken i hagen att göra? Brukar springa omkring med dem, när jag springer hänger de på och tvärt om. Det har vi iof gjort ända sen de kom till mig..
Har kontrollerat utrustningen och det verkar inte vara ngt fel på den heller, kompis till familjen är kiropraktor och till och med hon säger att den är ok.

Någon?

Hm...mysko.

Känns inte som att det borde vara "leken".

Kanske behöver h*n lite time out och hålla sig lite för sig själv. Vissa hästar, precis som vissa personer, behöver dra sig undan lite.

Bara en tanke...annars vet jag inte.

Är det ett sto? Kanske brunsten spökar? :confused:

Valack. Jo, det har slagit mig med..

Kan även vara att han har ont, vet inte om det bara är ngt jag fått för mig, men när jag kör honom så tycker jag att det ser ut som att han är väldigt stel i vänster sida. Ska kolla upp det!

han kanske helt enkelt gärna vill vara ifred i det fina vädret och njuta lite?

Ja det kan definitivt vara det...

Håller själv på med mitt sto nu och grejar med massörer och equiterapeuter för att få ordning på henne.

Hade inte tänkt på det, men nu när jag vet om det så vet jag att hon har velat ta bettet mindre villigt det senaste året. Annars tar hon det helt självmant. :crazy:

Synd att man inte lyssnar till sig själv alltid.

Ja, det är ju tyvärr ofta det man gör fel som hästägare. Hoppas det går bra med din nu då?

För mig började det hela med att Teff kastade av syrran när hon var ute och red, även hennes kompis. Han är en väldigt energisk häst, och kan visst hoppa till för minsta lilla, men det är ändå inte han. Efter det slutade han att komma, och ju mer jag funderat på det, ju mer stämmer det. Masserar han själv för tillfället, och ser om bara det hjälper. Har redan kontakt med kiropraktorn som ni förstår, så hon vet vad som händer..

Åh...man blir så ooorolig :crazy:

Kan ju bara vara en sträckning som lett till att en muskel blivit hård.

Ami lekte en dag i hagen och jag tror att hon vurpade och sträckte M Biceps femoris (största muskel på bakdelen).
Märkter inget direkt efter...men någr dagar efter det så var hon verkligen stenhård i muskeln. Gick dock bort efter några dagars massage, men jävlar vad tungt det var att massera den stora muskeln.

Du får kika in på barock (det kanske du redan gör *glömsk*) om ett tag då kommer jag att lägga ut allt om det som hänt med Ami...
Om du nu orkar läsa det. :angel:

Kan tänka mig att det var sjujädra kämpigt!! :D

Du kan väl PM:a då du lagt ut det? Brukar vara där ibland, blivit mer sällan nu då jag inte håller på längre. Var ju tvungen att sluta rida min älskling som jag hade då jag höll på.. :cry:

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 394
Senast: Marvin
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 347
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 433
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 874
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka