Kan du lösa mitt problem?

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare amandatuffe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 787
A

amandatuffe

Jag har ett stort problem.
Jag ska ställa ut min Connemara ponny på Connemara mästerskapen om 2 veckor. Ponnyn går på sommarbete och är tjock som en tunna. Vad ska jag göra? Började idag med att rida 2 ggr per dag. Han får lite betfor och lite kraft varje dag också. Snälla hjälp mig. Hur snabb bantar man en häst? Kan tyvärr inte flytta hem honom till boxen. :o:angel:

Sen får ni gärna berätta för mig lite om hur utställningar går till då jag är helt nybörjare inom det. Några frågor:
Vad ska jag ha på mig?
Vad ska hästen ha på sig?
Hur ska jag förbereda mig och hästen?
Vad bör jag tänka på?
Och hur går det till?:confused:

Snälla hjälp mig fort! :D

Sv: Kan du lösa mitt problem?

Är verkligen ingen expert på ämnet, men jag tror att det är de här vanliga häst-vid-hand-reglerna.. Hjälm, handskar, välvårdat, spö. Tvåhandsfattning i skritt, enhands i trav osv. Det borde väl stå lite i tr?

Sv: Kan du lösa mitt problem?

tack! :)
Utställningen gick mycket bra, 40 p. och guld! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 650
Senast: Ceta
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
896
Senast: Oknytt
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 230
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 977
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Dalmatiner