Bukefalos 28 år!

Kan hon ha fått en senskada

Shaggy

Trådstartare
Igår tänkte jag longera Novan en stund men upptäckte ganska snart att det inte var så stor ide eftersom hon ville leka :). Jag tog av henne grimman och sen lekte vi :bump: :bump:. Vi hade ur kul ända tills hon gick omkull, hon reste sig snabbt och drog ivag en repa till men då var hon blockhalt på högerfram :(. När jag äntligen fick stopp på henne (fattar inte varför hon ville springa som en tok när hon hade så ont) så ville hon inte stödja på benet :cry:. Kände efter hela benet och hittade tillslut ett sår på baksidan av skenan. Troligen har hon Slagit i högerbakfot i högerframskena rejält och dessutom skurit upp ett sår där med tå brodden.
Imorse när jag var ute och tittade så hade hon svullnat upp rejält på baksidan av benet och då mest där hon smällde i. Jag tog ut henne och sprang några meter i ridhuset och hon är inte jättehalt men jag vill inte svära på att hon är ren, är dålig på att se sånt :crazy: (jag kan ju inte sitta upp och rida för att känna om hon är fräsh). Kan hon ha fått en senskada? Hur ska jag göra? Tänker ringa vet och höra men vill fråga er också.
Hon kan inte stå inne eftersom jag har problem med hosta på henne så hon måste ut och boxhage är inget alternativ heller då det inte finns sådan.
 
Vet kommer ut. Hon sa direkt att det där vill vi titta på. Känns skönt att hon tog det på allvar men vi får väl se sen om hon kanske tycker att jag är en överbeskyddande matte :angel:.
 
Vad skönt att dom kommer så fort :)
Och du behöver inte känna dig överbeskyddande..
hellre en gång för mkt än en för lite ;)
 
Hon är okej :banana: :banana:.
Vi kom undan med blotta förskräckelsen och en stor blödning under huden. Senorna och gaffelbanden var jättefina. Det enda som var var att hon markerade yttepyttelite i traven, vet böjde för att se om det var förändring men det blev ingen förändring :). Nu ska jag promenera med henne några dar och sen börja rida försiktigt.
Är så jäkla GLAD :bump: :bump: :bump:
 
Puh, Novan skrämde mig liiiite där ett tag! :crazy:

Vad Skönt att det är okej!!!! :banana: Ge henne en morot från skåneland :d
 
Du kan tänka dig hur nervös jag var. Nu när spänningen släppte så fick jag migrän :crazy: insåg nog först då hur jäkla orolig jag var.
Klart hon ska få en morot från dig :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hästen min kom in för 3 dagar sedan och var svullen samt skollhet på hö bak från ballarna upp till hasen. Han ville gärna inte stödja på...
Svar
18
· Visningar
4 571
Senast: Piranesi
·
Hundhälsa Hej! Tänkte att det kan finnas någon här som skulle kunna ge mig ett råd om vår Aussie, Santi som blev stelopererad i sin bakhas efter...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: CissiN
·
Kropp & Själ Vet att endast läkare kan hjälpa mig, och jag har en tid till ortoped om ett par veckor men jag är så himla nervös över att han ska säga...
Svar
7
· Visningar
2 725
Senast: clovergirl
·
Kropp & Själ Jag har gått och skaffat mig en irriterande knöl på en sena. Den sitter bakom fotleden i höjd med knölarna på var sida om foten och är...
Svar
16
· Visningar
1 869
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Ny valp med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp