TygerTyger
Trådstartare
Är säkert inte ensam om att tvätta händerna betydligt oftare nu än i vanliga fall. Just idag har jag ökat frekvensen ännu mer p.g.a. att jag var tvungen att vakta mammas hund medan hon var på läkarbesök och hon tillhör riskgrupp.
Den första veckan av ökad tvättning blev händerna allt torrare tills jag fick självsprickor på knogarna. Tänkte ofta att "just det, jag kanske borde smörja in dem" men kom inte ihåg att göra det en enda gång.
Men sedan, fram till igår, upplevde jag att huden verkade "vänja sig". Den blev mindre torr och narig, självsprickorna läkte och jag tänkte att huden kanske börjat balansera upp min uttorkande tvättning med fukt inifrån? Går det? Är det någon här som har lyckats?
(Efter dagens rekordtvätt kommer jag ändå att behöva smörja för nu är huden som sandpapper och kliar. Men jag är ändå nyfiken!)
Den första veckan av ökad tvättning blev händerna allt torrare tills jag fick självsprickor på knogarna. Tänkte ofta att "just det, jag kanske borde smörja in dem" men kom inte ihåg att göra det en enda gång.
(Efter dagens rekordtvätt kommer jag ändå att behöva smörja för nu är huden som sandpapper och kliar. Men jag är ändå nyfiken!)